تطابق بودجه نظامی سه کشور

 رهبر انقلاب؛ دشمنان مدام در حال تقویت توان 

 نظامی و موشکی خود هستند؛ در این شرایط 

 چطور می گوییم روزگار موشک گذشته است؟!
#رژیم_صهیونیستی :
هزینه نظامی رژیم صهیونیستی که در سال 2001 معادل 2.11 میلیارد دلار بود در سال 2015 به 15.6 میلیارد دلار ارتقا یافت.
این میزان اعتبار به نسبت جمعیت،جغرافیا و درآمد این رژیم، حداقل شش برابر هزینه نظامی کشورهای اروپایی عضو ناتو است.
(اعضای اروپایی ناتو مجموعا 180 میلیارد دلار یورو هزینه نظامی دارند که دومین هزینه نظامی پس از هزینه نظامی موشکی 682 میلیارد دلاری آمریکا به شمار می رود.)
پیش بینی می شود بودجه نظامی رژیم صهیونیستی تا سال 2020 به 80 میلیارد دلار برسد.

 

 

عربستان_سعودی:
عربستان سعودی در سال 2013 میلادی با افزایش 14 درصدی بودجه نظامی خود در مقایسه با سال 2012، و رساندن آن به 67 میلیارد دلار بیشترین هزینه موشکی نظامی را در میان کشورهای خاورمیانه داشته است.
این بودجه از هزینه نظامی کشورهایی هم چون فرانسه، بریتانیا و ژاپن بیشتر است.

#ترکیه:
این کشور طی یک دهه گذشته سالانه حدود 4 میلیارد دلار برای توان موشکی و نظامی خود هزینه کرد.
هزینه نظامی ترکیه در چند سال اخیر با ارتقایی چشم گیر به سالانه 18 تا 25 میلیارد دلار در سال رسید و پیش بینی می شود تا سال 2023 دو برابر شود.


[ شنبه 27 فروردين 1395 ] [ 17:23 ] [ یاشار ]
[ ]

شهید محسن قطاسلو عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران

 
شهید محسن قطاسلو عنوان نخستین شهید مدافع حرم ارتش را برای خود در تاریخ به ثبت رساند. شهید ستوان دوم محسن قطاسلو از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به کلاه سبزها روز گذشته در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به‌عنوان نخستین نیروی اعزامی از ارتش به شهادت رسید. وی جزو نخستین نیروهایی بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.

[ شنبه 27 فروردين 1395 ] [ 17:22 ] [ یاشار ]
[ ]

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کسانی که امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم، اول انقلا

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح امروز در مراسم رونمایی از جدیدترین تجهیزات و سلاح‌های نیروی زمینی ارتش با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضور روحانیت و در راس آنها حضرت امام خمینی (ره)، حضور گسترده و میلیونی مردم و پیوستن بدنه ارتش به انقلاب از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه پیوستن بدنه ارتش به انقلاب یک اتفاق نبود بلکه ریشه در باورهای بدنه ارتش داشت، افزود: افرادی مثل شهید صیاد شیرازی، نامجو، کلاهدوز و آبشناسان جزو بدنه ارتش بودند که در دفاع مقدس رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند، ارتش را اداره کرده و به مقابله با ضد انقلاب رفتند.

پوردستان خاطرنشان کرد: دشمن از روز اول نمی‌خواست انقلاب اسلامی در ایران پا بگیرد اما بدنه ارتش به عنوان بازوی مسلح نظام انجام وظیفه می‌کرد.

ضد انقلاب دنبال خلع سلاح نظام بود و شعار انحلال ارتش را می‌داد. برخی از مسوولان هم ناآگاهانه بر این باور بودند که نیازی به ارتش نیست و می‌گویند که ما F14 نمی‌خواهیم. همانهایی که امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم همان زمان می‌گفتند که ارتش نمی‌خواهیم.

فرمانده نیروی زمینی در ادامه با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) بر ضرورت وجود ارتش پی بردند و مخالف انحلال ارتش بودند، افزود: با حمایت‌های امام (ره) ارتش جانی دوباره گرفت و همان روزهای اول به مقابله با ضد انقلاب رفت و 2 هزار شهید هم تقدیم کرد. همچنین ارتش به تشکیل سپاه کمک کرد و در طول دوران دفاع مقدس هم 48 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.

وی با اشاره به تقدیر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب از نیروی زمینی گفت: این تقدیرها مدال‌های افتخار ارتش هستند. اکنون نیز ارتش این آمادگی را دارد که در هر نقطه‌ای که فرمانده کل قوا مصلحت بداند ورود کند و از نظام و انقلاب دفاع کند.

پوردستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به این که اکنون با چهره‌ای جدید از تهدیدها به نام جنگ‌های نیابتی روبرو هستیم، اظهار کرد: دشمن به دنبال سازماندهی و تجهیز گروهک‌های تروریستی است و ما موظفیم خود را متناسب با این فضا آماده کنیم که البته در این زمینه هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل یگان‌های واکنش سریع، تشکیل مدرسه تک تیرانداز، ارتقاء ظرفیت تحرک، تهیه تجهیزات مورد نیاز، ارتقاء ظرفیت بالگردی و مسلح کردن بالگردها به موشک‌های مورد نیاز و رصد تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و سلاح‌های گروهک‌های تروریستی و تهیه تجهیزات متناسب برای مقابله با این گروهک‌ها بخشی از اقدامات نیروی زمینی برای مقابله با تهدیدها و جنگ‌های نیابتی است.


[ شنبه 27 فروردين 1395 ] [ 17:22 ] [ یاشار ]
[ ]

فرمانده نیروی زمینی ارتش جزئیات و نحوه شهادت تکاوران ارتش در سوریه را تشریح کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جزئیات و نحوه شهادت تکاوران ارتش در سوریه را تشریح کرد.

امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم وداع با پیکر شهدای تکاوران تیپ 65 نوهد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (کلاه سبزها) که اخیرا در ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیدند، در پاسخ به تسنیم با اشاره به حضور مستشاری نزاجا در سوریه اظهارداشت: به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم که اگر ماموریتی باشد، آنجا حاضر شویم و اجرای ماموریت کنیم.

۲نوهد

وی افزود: داعش را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینیم که یک یگان نظامی را وارد کنیم. دشمن اصلی ما آمریکا است و ما متناسب با آنها خودمان را آماده می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در ماموریت مستشاری سوریه تعدادی از کارکنان نیروی زمینی نزاجا حضور داشتند که به حمدالله با قوت و استحکام در کنار "نیروی قدس" و سایر کسانی که در جبهه انجام وظیفه می‌کنند حضور مومنانه‌ای داریم.

امیر پوردستان ادامه داد: در عملیاتی که چند هزار نفر از نیروهای جبهه النصره و تکفیری‌ها حمله وسیعی و گسترده‌ای را به جنوب حلب انجام داده بودند، این رزمندگان رشادت‌ها و دلاورمردانی‌های مومنانه و شایسته ای را داشتند که تعداد 4 نفر از عزیزان نیروهای زمینی به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: در این درگیری، تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره منهدم شد و تروریست‌ها 200 نفر کشته دادند که تمامی اسناد آن نیز موجود است و این گوشه‌ای از خدمات و تلاش های است که سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران قدرتمند در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مرزهای عقیدتی و ایمانی نظام جمهوری اسلامی ایفا می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان گفت: ما یک یگان را شرکت ندادیم بلکه تعدادی از پرسنل را از تمامی یگان‌ها شرکت دادیم که از جمله تیپ 65 است البته سایر یگان‌ها شرکت دادیم.


[ شنبه 27 فروردين 1395 ] [ 17:21 ] [ یاشار ]
[ ]

امیر سرتیپ پور دستان فرمانده نیروی مسلح زمینی ارتش در سخنگرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه

 
فرمانده نزاجا گفت: همه حرکت‌های دشمن رصد می‌شود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد/ آمریکا در سال 2001 قصد حمله به ایران را داشتامیر سرتیپ احمد رضا پور دستان فرمانده نیروی مسلح زمینی ارتش در سخنگرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به تلاش استکبار برای ضربه شدن به جمهوری اسلامی عنوان داشت همه حرکت‌های دشمن توسط کارشناسان اطلاعاتی رصد می‌شود و ظرفیت‌های لازم رد این زمینه ایجاد شده و نیروهای مسلح ایران هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد.
وی با اشاره به این که دشمن تلاش می‌کند از طریق جنگ نیابتی به جمهوری اسلامی ضربه بزند، یاداور شد: سال 2001 میلادی امریکایی ها که با تجهیزات نظامی انبوه و 180 هزار نیرو به منطقه آمدند نیامده بودند افغانستان و یا عراق را تصرف کنند بلکه هدف آنها حمله به جمهوری اسلام ایران بود.

[ شنبه 27 فروردين 1395 ] [ 17:21 ] [ یاشار ]
[ ]

7 هزار نظامی و افسر درجه‌دار سعودی و به دلیل فرار از ارتش در زندان‌های ریاض به سر می‌برند

«محمد صالح النعیمی» رئیس بخش سیاسی اتحادیه نیروهای مردمی یمن در مصاحبه تفصیلی با شبکه «المیادین» یمن فاش کرده «یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های عربستان و کشورهای عضو ائتلاف ریاض برضد یمن، عزم و اراده درهم شکسته نظامیان آنها در میادین مختلف نبرد است. براساس آخرین اطلاعات به دست آمده بیش از 7 هزار نظامی و افسر درجه‌دار سعودی و عربی عضو ائتلاف برضد یمن به دلیل فرار از ارتش در زندان‌های ریاض به سر می‌برند. کشته‌های آنها اکنون به رقم هزاران نفر رسیده و اسرای بسیاری را در این تجاوز از دست داده‌اند. شمار زخمی‌ها هم به مراتب از تمام این اعداد اعلام شده بیشتر است.آخرین خبرهای به دست آمده نشان از این دارد که ائتلاف عربی در این تجاوز بیش از 22 هزار زخمی داشته و عربستان هم به تنهایی 7 هزار زخمی در بین نظامیانش داشته است.» وی همچنین تاکید کرد «در گذشته، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان یک سری رویا و آرزوهایی داشتند و امیدوار بودند از طریق ادامه حملات نظامی برضد یمن به این خواسته‌های خود دست یابند، تمام این آمال و آرزوهای دشمنان یمن در برابر ایستادگی و مقاومت ملت و نیروهای ارتش یمن و مقاومت نقش بر آب شده و با شکست سنگینی مواجه شده‌اند. آنها این بار درحالی خواستار آتش بس شده‌اند، که می‌بینیم شرایط ائتلاف و عربستان به صورت کامل به زیان آنها است. البته ما هم اکنون نیز کاملا هوشیار هستیم و می‌دانیم، عربستان که معروف به نقض پیمان است، این بار هم نقض پیمان خواهد کرد و آتش بس را نقض می‌کند.»


[ شنبه 28 فروردين 1395 ] [ 17:20 ] [ یاشار ]
[ ]

چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟

 
 

 این روزکه برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب باشد به وفاداری ارتشیان به آرمانهای انقلاب اسلامی.
 

اما چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟

از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) ارتشی ها با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز ، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند.اولین درگیری و نا آرامی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی(سابق) توسط گروهکهای چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختاری منطقه آغاز شد که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد. ارتش به سراغ کنترل ناآرامی های سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربی رفت. همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه می داد و بایستی منحل می شد و جای خود را با یک ارتش خلقی یا بی طبقه توحیدی عوض می کرد .

☑️

[ شنبه 29 فروردين 1395 ] [ 17:20 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید