ارتش در کنار سپاه؛ تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران

اندیشکده آمریکایی «آمریکن انترپرایز» در مطلبی تحت عنوان «ارتش در سوریه: تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران» به حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در سوریه پرداخت.

این اندیشکده با اشاره به افزایش اعزام عناصر ارتش ایران برای مبارزه در سوریه طی چند ماه گذشته، نوشت: «ارتش به طور تاریخی بر دفاع از سرزمین ایران متمرکز بوده است،‌ و هیچ تائید یا سندی بر اعزام ارتش به منطقه جنگی از زمان پایان جنگ ایران و عراق در سال 1988 وجود ندارد».

ارتش در سوریه: تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران
اندیشکده آمریکایی «آمریکن انترپرایز» در مطلبی تحت عنوان «ارتش در سوریه: تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران» به حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در سوریه پرداخت

این گزارش با استناد به صحبت‌های فرمانده ارشد ارتش، این اعزام را بیانگر تغییری بنیادین در چهره دفاعی قبلی ارتش می‌داند و در این رابطه می‌نویسد: «به نظر می‌رسد رهبر ایران و فرماندهان نظامی این کشور تصمیم گرفته‌اند اهداف عناصر ارتشی را بازتعریف کنند تا به طور فعالانه از سپاه پاسداران در مامورت خود در دفاع و گسترش انقلاب اسلامی در خارج حمایت کند. چنین تغییری پیامدهای چشمگیری برای میزان و قابلیت قدرت سخت ایران در غرب آسیا (خاورمیانه) به همراه خواهد داشت».

اندیشکده آمریکایی با بیان بی‌اطلاعی از اینکه چه کسی دستور داده تا ارتش وارد نبرد شود و اینکه چطور ارتش در داخل ساختار نظامی حامیان اسد در سوریه ادغام شده، به اظهارات اخیر فرماندهان ارتش در این رابطه اشاره ‌کرده و در تحلیل آن نوشت: «این اظهارات نشان می‌دهد که کادر افسری ارتش در داخل ساختار بزرگتری از فرماندهی و کنترل سپاه در سوریه ادغام می‌شود. این اعزام مهم است، نه فقط به این خاطر که نشان می‌دهد ارتش می‌تواند در خارج مستقر شده و مبارزه کند،‌ بلکه بدین دلیل که نشان‌دهنده قابلیت نادیده‌ سپاه در اجرای عملیات‌های مشترک با تعداد محدودی از نیروهای ارتشی است».

ارتش در سوریه: تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران
این گزارش با استناد به صحبت‌های فرمانده ارشد ارتش، این اعزام را بیانگر تغییری بنیادین در چهره دفاعی قبلی ارتش می‌داند

«آمریکن انترپرایز» مدت زمان اعزام افسران نیروی زمینی سپاه به سوریه جهت انجام عملیات‌های مهم را مدت محدودی (30 الی 60 روز) دانست و با استناد به مصاحبه امیر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، نوشت: «نیروهای ارتش ظاهرا در داخل الگوی اعزامیِ بزرگتر سپاه ادغام می‌شوند و نه ایجاد ساختار نظامی موازی و مجزای زمینی. فرمانده ارتش بیان داشت که نیروهای ارتش تحت فرماندهی ارتش در سوریه عمل نمی‌کنند، بلکه تحت سازمانی بی‌نام هستند که دارای فرماندهی مستقلی در عملیات‌های نظامی در این کشور است. صالحی احتمالا به نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره داشته است، که نهایتا مسئول عملیات‌های نظامی ایران در سوریه و نیز عراق است. دیگر فرماندهان ارتش نیز اظهار داشته‌اند که نیروهای ارتش "در کنار" نیروهای سپاه در حال مبارزه در سوریه هستند».

 

 

 

 

این گزارش در ادامه به اطلاعات مربوط به شهدای ایران در سوریه اشاره می‌کند و بر اساس این اطلاعات نتیجه می‌گیرد که حداقل برخی از نیروهای ارتش در سپاه و حتی در خط مقدم ادغام شده‌اند؛ اندیشکده آمریکایی سپس با استناد به یکی از خبرگزاری‌های داخلی مدعی شد که نیروهای ویژه ارتش و نیروهای عملیاتی سپاه قدس در حال انجام عملیات در شهرهای الحضر و زیتان واقع در جنوب آلپو (حلب) هستند و در این رابطه نوشت: «قرار دادن نیروهای ارتش تحت فرماندهی سپاه معقول به نظر می‌رسد، چرا که تمامی نیروهای ایرانی واقع در جنوب آلپو احتمالا وابسته به شبکه‌های لجستیکیِ از قبل موجودِ سپاه در زمین هستند. با این حال، این موضوع نشان‌دهنده تمایل و توانایی مدیریت درون سرویسی بین دو سازمان است».

ارتش در سوریه: تغییری بنیادین در قدرت سخت ایران
«آمریکن انترپرایز» همکاری ارتش و سپاه در سوریه را نشان‌دهنده تمایل و توانایی مدیریت درون سرویسی بین دو سازمان می‌داند

«آمریکن انترپرایز» ارتش ایران را در حال پیروی از مدل کادرـ‌تیپ (brigade cadre) در سوریه دانست و بیان داشت که سپاه از این مدل به هنگام استقرار نیروهای زمینی در طول حملات پاییز و زمستان در اطراف شهر آلپو استفاده می‌کرد.

این اندیشکده در انتها با استناد به مصاحبه فرمانده نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی که اظهار داشت نیروهای ارتشی موجود در سوریه مشتمل بر «نیروهای خدماتی از واحدهای مختلف» هستند تا یک واحد کامل، نوشت: «کلیه واحدهای ارتش به سوریه فرستاده نمی‌شوند. احتمالا افسرها بر اساس زبان یا دیگر مهارت‌های خاص انتخاب شده‌اند که مورد نیاز نیروهای سپاه بود».


[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ] [ 10:37 ] [ یاشار ]
[ ]

محققان آمریکایی: زنان مذهبی از سلامت بهتری برخوردارند

محققان دانشگاه هاروارد دریافته اند زنانی که حداقل دو بار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می کنند در مقایسه با زنانی که هرگز در مراسم مذهبی شرکت نمی کنند یک سوم کمتر در معرض مرگ در طول بالغ بر ۲۰ سال مطالعه قرار داشتند.
 
تایلر واندرویل، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ارتباط بین حضور در مراسم مذهبی و نرخ مرگ و میر احتمالا بیشتر با انجام مراسم مذهبی و بخصوص به شکل مراسم های همگانی مرتبط است تا خود باور مذهبی فرد.»
 
به گفته وی، «به نظر می رسد چیزی فراتر از تجربه مراسم مذهبی همگانی و جمعی برای سلامت فرد مفید است.»
 
به گفته واندرویل، تحقیق قبلی نشان داده است که هویت روحی یا مذهبی فردی یا شیوه های انفرادی انجام مراسم مذهبی فایده چندانی برای سلامت ندارد.
 
نتایج این مطالعه نشان می دهد اهمیت حضور در مراسم جمعی مذهبی به مراتب فراتر از شخصیت مذهبی خود فرد است.
 
محققان در این مطالعه اذعان داشتند در حدود دو سوم آمریکایی ها معتقدند مذهب بخش مهمی از زندگی شان است. ۸۳ درصد خدا را در تعطیلات آخر هفته عبادت می کنند. بیش از ۴ نفر از هر ۱۰ آمریکایی عنوان کرده اند که در مراسم مذهبی آخر هفته ها شرکت می کنند.
 
این مطالعه مبتنی بر اطلاعات بدست آمده از ۷۵ هزار زن آمریکایی بود. مطالعه از سال ۱۹۷۶ آغاز شده بود. رده سنی زنان بین ۳۰ تا ۵۵ سال بود. اطلاعات مربوط به سبک زندگی، سلامت و عبادت مذهبی بین سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ جمع آوری شده بود.
 
در طول دوره مطالعه ۲۰ ساله، بیش از ۱۳۵۰۰ زن درگذشتند.
 
زنانی که حداقل یک بار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می کردند ۲۷ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی قرار داشتند. همچنین ریسک مرگ آنها به دلیل سرطان در مقایسه با زنانی که در مراسم عبادی شرکت نمی کردند ۲۱ درصد کمتر بود.


[ سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ] [ 10:36 ] [ یاشار ]
[ ]

تا صحن و رواق کاظمینت با شوق، مرغ دل خسته ام به پرواز آید

 

افسران - تا صحن و رواق کاظمینت با شوق، مرغ دل خسته ام به پرواز آید


[ چهار شنبه 13 ارديبهشت 1395 ] [ 18:56 ] [ یاشار ]
[ ]

می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها!

 

افسران - می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛  چه غلط ها!


[ چهار شنبه 14 ارديبهشت 1395 ] [ 18:55 ] [ یاشار ]
[ ]

عیدتون مبارک

 

افسران - عیدتون مبارک


[ چهار شنبه 16 ارديبهشت 1395 ] [ 18:54 ] [ یاشار ]
[ ]

به افتخار دانشمندان گمنام وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح

افسران - به افتخار دانشمندان گمنام وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح

 


[ چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395 ] [ 18:53 ] [ یاشار ]
[ ]

دیالوگی ماندگار...

 

افسران - دیالوگی ماندگار...


[ چهار شنبه 16 ارديبهشت 1395 ] [ 18:53 ] [ یاشار ]
[ ]

سرلشکر عطا‌الله صالحی

 
سرلشکر عطاءالله صالحی از جمله فرماندهان دلاور ارتش در دوران جنگ تحميلی است که در سال 84 به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ايران منصوب شد. تشکيل نيروی مستقل پدافندی با مسئوليت ارتش و نيز ساخت تجهيزات مدرن دفاعی همچون جنگنده صاعقه، ناوشکن جماران، انواع زيردريايی و تانک از جمله نقاط درخشان مسئوليت سرلشکر صالحی است. تدوين طرح‌های راهبردی چون حضور شناورهای ايرانی در خليج عدن و دريای مديترانه از جمله مصاديق نگاه راهبردی اين فرمانده ارشد نيروهای مسلح است. 
 
ستون‌های نیروهای مسلح ایران چه کسانی هستند + تصاویر

[ چهار شنبه 17 ارديبهشت 1395 ] [ 18:52 ] [ یاشار ]
[ ]

سوریه محور اصلی حمایت از مقاومت

 

سید حسن نصرالله: حزب الله با قدرت از ملت ها دفاع می کند/حمایت مردمی بزرگترین قدرت ماست

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله -- دبیرکل حزب الله لبنان-- در سخنرانی خود در مراسم هیئت حمایت از مقاومت اسلامی از هر نوع حمایت از مقاومت تشکر کرد و گفت: مقاومت به دفاع از کشورها، ملت ها و کرامت ها ادامه خواهد داد و پیروزی های آن ادامه خواهد داشت.  نصرالله افزود: حمایت های مردمی یکی از مهمترین عوامل قدرت ماست و به همین علت امروز شاهد تلاش ها برای ضربه زدن به حامیان مردمی مقاومت هستیم. 
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: طرحی جهانی برای نابودی مقاومت اسلامی وجود دارد و از آن‌جایی که سوریه محور اصلی حمایت از این مقاومت بود، عرصۀ اجرای این طرح شد.

[ چهار شنبه 17 ارديبهشت 1395 ] [ 18:51 ] [ یاشار ]
[ ]

بی‌تأثیری تحریم‌ها بر کره شمالی

 

افسران - بی‌تأثیری تحریم‌ها بر کره شمالی

بی‌تأثیری تحریم‌ها بر کره شمالی


[ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1395 ] [ 18:50 ] [ یاشار ]
[ ]

هم موشک هم دیپلماسی

 

افسران - هم موشک هم دیپلماسی

 


[ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1395 ] [ 18:50 ] [ یاشار ]
[ ]

نماز اول وقت ...

 

افسران - نماز اول وقت ...

 


[ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1395 ] [ 18:49 ] [ یاشار ]
[ ]

داستان مش حسن و کره الاغ کدخدا

 

داستان مش حسن و کره الاغ کدخدا

 به گزارش راهکارنیوز، وبلاگ معبر سایبری نوشت: روزی روزگاری در یکی از روستا ها کدخدای زندگی می کرد که همیشه به مردم دیگه زور می گفت و از اون ها سوءاستفاده می کرد و هیچ خدایی رو بنده نبود.
از قضا توی این روستا مش حسنی زندگی می کرد که یک باغ سرسبز میوه داشت. اما کدخدای زور گو بخاطر اینکه چاه آب دستش بود، آب باغ مش حسن رو بسته بود.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1395 ] [ 18:48 ] [ یاشار ]
[ ]

مدرن‌سازی "تامکت‌های نهاجا" تا سال ۲۰۲۰ ؟ + تصاویر

نیروی هوایی ارتش براساس نظر رسانه‌های خارجی توانایی "اورهال" انواع جنگنده‌ها از جمله "تامکت‌ها" را دارند.

مدرن‌سازی



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 19 ارديبهشت 1395 ] [ 18:46 ] [ یاشار ]
[ ]

حمایت همه جانبه ازمبارزین بااسراییل

 

افسران - حمایت همه جانبه ازمبارزین بااسراییل


[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1395 ] [ 18:45 ] [ یاشار ]
[ ]

حقایق وصلابت درسخنان رهبری

 

افسران - حقایق وصلابت درسخنان رهبری


[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1395 ] [ 18:44 ] [ یاشار ]
[ ]

امنیت جمهوری اسلامی در دنیا کم نظیر است

امنیت کشور برای مردم ملموس است

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه  در جلسه امروز  مسئولان عالی قضایی: امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون جانفشانی های سپاه پاسداران، سایر نیروهای مسلح و امنیتی کشور دانست و گفت: امنیتی که هم اینک در جمهوری اسلامی ایران برقرار است حتی در قلب اروپا نیز وجود ندارد.متاسفانه برخی ها امنیت کشور را منکر می شوند و کفران نعمت می کنند.


[ چهار شنبه 21 ارديبهشت 1395 ] [ 18:43 ] [ یاشار ]
[ ]

رهبر انقلاب: اگر مدافعان حرم در منطقه نجنگند ؛ باید در کرمانشاه و همدان جلوی دشمن را بگیریم.

 

افسران - رهبر انقلاب: اگر مدافعان حرم در منطقه نجنگند ؛ باید در کرمانشاه و همدان جلوی دشمن را بگیریم.

 رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدای مدافع حرم:

«حقیقتاً هـم شـهدای شـما، هـم خانواده‌هـا، پـدران، مـادران و فرزنـدان آنـان، حـق بزرگی بر گـردن همـه ملت ایـران دارند. ایـن شـهدا امتیازاتـی دارند:
یکـی ایـن اسـت کـه اینهـا از حریـم اهل بیـت در عـراق و سـوریه دفـاع کردنـد و در ایـن راه بـه شـهادت رسـیدند...
امتیـاز دوم ایـن شـهدای شـما ایـن اسـت کـه اینهـا رفتنـد بـا دشـمنی مبـارزه کردنـد کـه اگـر اینهـا مبـارزه نمی‌کردنـد ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور... اگـر جلویش گرفتـه نمی‌شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتانها بـا اینهـا می‌جنگیدیم و جلـوی اینهـا را می‌گرفتیم. در واقع ایـن شهدای عزیـز ما جـان خودشان را در راه دفاع از کشـور، ملت، دیـن، انقلاب اسلامی فـدا کردند.
امتیـاز سـوم هـم این اسـت کـه اینهـا در غربـت بـه شهادت رسیدند، ایـن هـم یـک امتیـاز بزرگـی اسـت، این هـم پیش خـدای متعـال فرامـوش نمی‌شـود». (بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدای مدافع حرم)


[ چهار شنبه 21 ارديبهشت 1395 ] [ 18:42 ] [ یاشار ]
[ ]

مرگ انسانیت...

 

افسران - مرگ انسانیت...


[ چهار شنبه 21 ارديبهشت 1395 ] [ 18:41 ] [ یاشار ]
[ ]

افسران - خداحافظ

ammarname‫#‏پاسدار‬ بودی و جانباز؛ روز میلاد ‫#‏جانباز‬ کربلاء رفتی...

سردار ناظری فرمانده عملیات مقتدرانه دستگیری متجاوزین انگلیسی به آبهای خلیج فارس ک در واپسین ساعات روز پاسدار به رحمت ایزدی پیوست.


[ چهار شنبه 22 ارديبهشت 1395 ] [ 18:40 ] [ یاشار ]
[ ]

با یک کلیک از هرجایی که هستید به امام حسین (ع) سلام کنید

 

افسران - با یک کلیک از هرجایی که هستید به امام حسین (ع) سلام کنید

در این نوشتار به ذکر هشت روایت می‌پردازیم که در آن ضمن تأکید بر اهمیت زیارت کردن امام حسین (ع) به طور مرتب و حتی از راه دور، طریقه انجام دادن اینگونه زیارات را نیز تعلیم نموده‌اند. 
جزئیات
atraknews.com/new.as 

[ چهار شنبه 22 ارديبهشت 1395 ] [ 18:40 ] [ یاشار ]
[ ]

دریادار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه: آمریکا حماقت کند تمام ناوهایش غرق می‌شوند‼️

 

افسران - دریادار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه: آمریکا حماقت کند تمام ناوهایش غرق می‌شوند‼️

 


[ چهار شنبه 22 ارديبهشت 1395 ] [ 18:39 ] [ یاشار ]
[ ]

وقتی اقتدار داشته باشی هر کشوری مجبور است زبان کشور شما را یاد بگیرد

 

افسران - اقای روحانی وقتی اقتدار داشته باشی هر کشوری مجبور است زبان کشور شما را یاد بگیرد

 


[ چهار شنبه 22 ارديبهشت 1395 ] [ 18:39 ] [ یاشار ]
[ ]

این شیرهای سرطان زا را نخورید

تحقیقات جدید نشان داد که شیرهای فرآوری شده یا غنی شده با مکمل ها به شدت سرطان زا است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحقیقات انجام شده در نروژ نشان داد، افرادی که در روز سه فنجان شیر می نوشند سه برابر بیشتر از کسانی که تنها یک فنجان و یا حتی نصف فنجان شیر می نوشند در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.
 
بنابراین گزارش عوامل زیادی موجب شده که شمار مبتلایان به سرطان سینه در جهان افزایش یابد، شیر یکی از دلایل ابتلا به این بیماری است تا قبل از این تحقیق دانشمندان بر این باور بودند که شیر در سرعت پیشرفت این سرطان تاثیر می گذارد اما اکنون اظهار می کنند که این نوشیدنی در گسترش و ایجاد سرطان دخیل است.
 
براساس گزارش ها سرطان سینه در فنلاند، سوئد، بریتانیا، کانادا و امریکا که مصرف شیر بالایی دارند، شایع تر از کشورهای دیگر است.
 
دانشمندان در نتیجه تحقیقات دریافتند که هورمون ها و ترکیبات اضافه شده مصنوعی به شیر طبیعی در کارخانه ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، از جمله ترکیبات اضافه شده می توان مکمل های فرآوری شده ویتامین D را نام برد که به طور منظم به شیر و سایر فرآورده های لبنی اضافه می شود.
 
در این تحقیق افرادی که از این ماده لبنی غنی شده با مکمل ویتامین D استفاده می کردند دو برابر مصرف کننده های شیر طبیعی به سرطان سینه مبتلا شدند.
 
 گفتنی است؛ عوامل دیگری مانند کاهش مصرف سبزیجات طبیعی و ماهی، افزایش مصرف خمیرها و شکر فرآوری شده میزان ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.

[ شنبه 11 ارديبهشت 1395 ] [ 17:37 ] [ یاشار ]
[ ]

به هر اقدام تروریستی پاسخ سخت و پشیمان کننده می‌دهیم/ تلاش سعودی‌ها برای سازماندهی اشرار به منظور ب

ما به هر اقدام تروریستی پاسخ سخت و پشیمان کننده می‌دهیم/ تلاش سعودی‌ها برای سازماندهی اشرار به منظور برهم زدن امنیت ایرانبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سپاه نیوز، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در همایش فرماندهان عملیاتی قرارگاه های حمزه سیدالشهداء (ع) و نجف اشرف که با حضور فرماندهان یگان‌های نیروی زمینی سپاه ، انتظامی و مرزبانی ناجا و اداره کل اطلاعات شمالغرب و غرب کشور در ارومیه برگزار شد ،اظهار داشت: تامین امنیت در منطقه شمالغرب و غرب کشور، استان‌های آذربایجان غربی ، کردستان و کرمانشاه، مدیون مجاهدت ها و ایثارگری های کلیه ی نیروهای رزمنده بویژه دلاورمردان قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) و نجف اشرف است.
 
وی با اشاره به اهمیت ارتقای آمادگی های لازم برای رویارویی با تهدیدات و خطرات ناشی از وضعیت منطقه افزود: اوضاع سیاسی ـ امنیتی کشورهای پیرامونی و بحرانهای ایجاد شده در این کشورها می طلبد که ما آمادگی های همه جانبه ی خود را توسعه و افزایش دهیم و لذا تردیدی نیست که  این آمادگی ها عامل اصلی بازدارندگی است.
 
سردار پاکپور تصریح کرد: ما به حمد الله این آمادگی را داریم که به هر نوع اقدام و حرکت تروریستی ضد انقلاب پاسخ سخت و پشیمان کننده دهیم و تروریست ها در هر محل و نقطه ای که باشند این حق را برای خود قائل هستیم که آنها را مورد هجوم قرار داده و نابود کنیم.
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه اظهار داشت: سعودی ها تلاش می کنند با استفاده از عناصر ضد انقلاب و شرور و سازماندهی آنها در آن سوی مرز نسبت به برهم زدن امنیت کشور اقدام کنند که تلاشهای آنها تاکنون راه به جایی نبرده و ان شاء الله با آمادگی و تلاشی که رزمندگان ما دارند همه نقشه های آن ها نقش بر آب خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که دشمنان ایران اسلامی درصدد هستند تا بین شیعیان و برادران اهل سنت در منطقه تفرقه ایجاد کنند گفت: ایجاد تقرفه و چند دستگی نقشه شوم دشمنان ایران اسلامی در دوره های مختلف بوده است که البته با شکست روبرو بوده اند.
 
سردار پاکپور وجود آرامش و امنیت پایدار در منطقه را حاصل وفاق ملی، همدلی و انسجام درونی ایران اسلامی دانست و افزود: انگیزه و روحیه شهادت طلبی و ایثارگری در رزمندگان اسلام در مرزهای جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از عوامل پایداری امنیت در منطقه است.
 
وی در پایان بالابردن انگیزه و معنویت در نیروها و حفظ آمادگی های رزمی در کلیه سطوح همراه با کنترل مرزها را امری مهم و حیاتی قلمداد و خاطر نشان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی ما باید با اشراف اطلاعاتی و امنیتی بیش از پیش، استمرار آموزش ها و تمرینات نظامی را یکی از اصول مهم موفقیت در میادین مختلف به شمار آورند.
 
در این مراسم همچنین محمد رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پیرامون نقش روحیه جهادی و معنویت در آمادگیهای نیروهای رزمی و عملیاتی برای مقابله با تهدیدات و اجرای موفق ماموریتهای محوله سخنانی را بیان کرد.
 
گفتنی است در این مراسم از خانواده معظم شهدا تجلیل به عمل آمد.

[ شنبه 9 ارديبهشت 1395 ] [ 17:35 ] [ یاشار ]
[ ]

افسران جوان با بهره‌گیری از تجارب گذشته سکان‌داران آینده ارتش هستند

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: افسران جوان با بهره‌گیری از تجارب گذشته سکانداران آینده ارتش هستند.
افسران جوان با بهره‌گیری از تجارب گذشته سکان‌داران آینده ارتش هستندبه گزارش حوزه دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش که در جمع دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کرده بود ضمن تشریح صحنه‌هایی از عملیات بیت المقدس گفت: برگزاری اردوهای میدانی هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی فرصت ارزشمندی است تا دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با عملیات‌ها و حماسه‌های دوران دفاع مقدس آشنایی کامل‌تری پیدا کنند.

امیر حیدری افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این اردوها این است که شما عزیزان بتوانید در آینده، امنیت دفاعی کشورمان را تامین کنید؛ زیرا ماموریت اصلی ما دفاعی امنیتی است.
 

جانشین فرمانده نیروی زمینی در پایان خاطر نشان کرد: با تلاش فرماندهان، مسئولان، روحانیون، پیشکسوتان و روایان دفاع مقدس که برنامه ریزی و برگزاری اردوهای معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی را انجام می دهند؛ ما سعی داریم شرایطی را فراهم کنیم که شما افسران جوان با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و بهره گیری از تجارب گذشته، بتوانید به خوبی سکانداران آینده ارتش جمهوری اسلامی ایران باشید.


[ شنبه 11 ارديبهشت 1395 ] [ 17:34 ] [ یاشار ]
[ ]

حضور نوهد در سوریه و هلاکت 200 تکفیری در اولین گام

به نظر می‌رسد فضای حاکم بر جنگ داخلی سوریه که در واقع از چهره‌ی جدیدی از تهدیدات منطقه‌ای پرده‌برداری می‌کند، از طرفی زمینه‌ای مناسب را برای انتقال تجربیات کماندوهای ایرانی به جبهه مقاومت ایجاد کرده و همچنین نبرد در فضای جنگ‌های نیابتی بر اندوخته‌های نظامی آنان نیز می‌افزاید.

Roshanai.ir 20

 
تیپ نیروهای مخصوص نوهد در درگیری‌های اخیر جنوب حلب که با حمله گسترده تکفیری‌های النصره مواجه شده بود، توانست در کنار دیگر نیروهای مقاومت با رشادتی مثال‌زدنی و دفاعی جانانه و تنها با تقدیم 4 شهید، مسیر عبور کورباطنان تکفیری را سد کرده و بیش از 200 نفر از آنان را به درک واصل و تعدادی از ادوات زرهی آنان را نیز منهدم کند.

[ شنبه 9 ارديبهشت 1395 ] [ 17:26 ] [ یاشار ]
[ ]

روز ملی خلیج فارس گرامی باد

 

دوستانی که در اینستاگرام فعال هستند عکس خلیج فارس را با هشتک های مخصوص انتشار بدهند. دهم اردیبهشت روز خلیج فارس مبارک

افسران - دوستانی که در اینستاگرام فعال هستند عکس خلیج فارس را با هشتک های مخصوص انتشار بدهند. دهم اردیبهشت روز خلیج فارس مبارک

[ شنبه 10 ارديبهشت 1395 ] [ 17:25 ] [ یاشار ]
[ ]

استراتژی و طرح جامع دشمن فتح قلعه از درون است

رهبر معظم انقلاب حجت را برای حمایت از تولید داخلی تمام کردند جنسی که مشابه داخلی دارد مطلقاً نباید وارد شود تولید داخلی باید به‌عنوان یک مسئله‌ مقدس شناخته شود

افسران - استراتژی و طرح جامع دشمن فتح قلعه از درون است


[ شنبه 11 ارديبهشت 1395 ] [ 17:24 ] [ یاشار ]
[ ]

جشن تبرک خر توسط یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی

یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی در جشن برکت، خر را به عنوان موجود متبرک بر شانه خود گذاشته و می‌چرخانند.
به نقل از تلویزیون العالم، یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی جشنی به نام عید برکت دارند که در آن با سردادن شعار "ما ملت برتر هستیم"، خری را به عنوان موجود متبرک روی شانه قرار داده و آن را می چرخانند.
شرکت کنندگان دراین مراسم دایره وار می چرخند و شعار می دهند.
مراسم تبرک خر در میان صهیونیست‌ها!!!
پیشینه تاریخی و دینی این رفتار مربوط به شخصیتی به نام عُزَیْر است که پیروانش او را پیامبر و فرزند خدا معرفی کرده اند و خر او را هم مقدس می دانند.
یهودیان او را یکى از نجات دهندگان و زنده کنندگان آئین خویش مى دانند و به همین علت براى او فوق العاده احترام قائلند.

[ شنبه 10 ارديبهشت 1395 ] [ 17:14 ] [ یاشار ]
[ ]

خرشان که از پل گذشت....

 

افسران - خرشان که از پل گذشت....


[ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1395 ] [ 21:3 ] [ یاشار ]
[ ]

3 درباره نماز

 

افسران - 3 نکته نماز

1 . گناهان تو در حالی ک نمازمیخوانی کجا قرار داده میشود؟
رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند (که بنده ی خدا وقتی بلند شد تانماز بخواند
با تمام گناهانش آمده پس گناهانش بر روی سرش وگردنش گذاشته میشود
پس هر بار که که به رکوع وسجود میرود گناهانش میریزد.
ای کسی که عجله میکنی در رکوع وسجود! !!!!!! 
سجود ورکوعت را تا میتوانی طولانی کن تا گناهانت از تو بریزد 
این اجر را از دست نده .
2 . با خواندن آیة الکرسی بعد از هر نماز فاصله بین تو وبهشت فقط مرگ است
یعنی با مرگ ورودت در بهشت تضمینی است .

3 . بعد از تمام شدن نمازنباید عجله کنی وباید مدتی بشینی برای اینکه ملائکه بعد نماز برای تو نزد خداوند دعا میکنند.

[ چهار شنبه 3 ارديبهشت 1395 ] [ 21:2 ] [ یاشار ]
[ ]

کی امله؟؟؟ من یا تو ای دختر بی حجاب؟؟؟

 

افسران - کی امله؟؟؟ من یا تو ای دختر بی حجاب؟؟؟


[ چهار شنبه 4 ارديبهشت 1395 ] [ 21:1 ] [ یاشار ]
[ ]

اتحاد ارتش و سپاه برای نابودی "شیطان

 

افسران - اتحاد ارتش و سپاه برای نابودی
پاینده باد ارتش جمهوری اسلامی ایران، زنده باد نیروهای مسلح و مقتدر کشور عزیزمان.


[ چهار شنبه 5 ارديبهشت 1395 ] [ 21:0 ] [ یاشار ]
[ ]

"یگان‌های زرهی" ارتش اسرائیل و عربستان آماده حمله به "غزه"؟! +تصاویر

با توجه به شکست‌هایی که ارتش اسرائیل در فلسطین دریافت کرده، دیگر به دنبال جنگ با "حماس" و "جهاد اسلامی" نباشد؛ اما اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال حمله مجدد ارتش اسرائیل و رژیم سعودی به  "غزه"  وجود دارد.

هدف از این طرح حمله نظامی به "حماس" و یکسره کردن سرنوشت جنگ در این منطقه اعلام شده است. بر اساس اظهارات این منبع نظامی صهیونیستی طرح مذکور شامل بسیج سریع نیروها و موشک باران گسترده اهداف دشمن و تقویت حمایت از شهرک‌های صهیونیستی در نزدیکی  "نوار غزه" است. این طرح عملیات دفاعی از جمله تخلیه فوری شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور مرزهای نوار غزه را نیز شامل می‌شود.  







به نظر می رسد رژیم سعودی و اسرائیل به دنبال اشغال کامل غزه هستند؛ هرچند که "حماس" و "جهاد اسلامی" توانایی دفاع از خود را دارند و مقاومتی مثال زدنی را در 10 سال اخیر نشان داده‌اند.
نکته‌ای که جنگ آینده را متمایز می‌کند حضور رژیم سعودی به عنوان یک کشور مسلمان در کنار ارتش اسرائیل به صورت همکاری اطلاعاتی- لجستیکی و یا حضور در سطح یگان) بوده که یک شکست تأسف بار برای مسلک سلمان خواهد بود.
 
به نظر می رسد شاید در تابستان امسال شاهد یک جنگ در منطقه باشیم که در آن در یک جبهه ارتش اسرائیل و رژیم سعودی هستند و در جبهه دیگر ، "حماس و جهاد اسلامی قرار خواهند داشت که همچون سال 2014 میلادی شکست سختی در انتظار حمله کنندگان به نوار غزه خواهد بود. 

[ چهار شنبه 7 ارديبهشت 1395 ] [ 20:59 ] [ یاشار ]
[ ]

مقام صهیونیست: ایران با همه دشمنان ما تفاوت دارد

 

نیروی دریایی ایران

به گزارش روشنایی، این مقام امنیتی صهیونیست در گفت و گو با نشریه عبری معاریو گفت: توافق هسته ای میان ایران و غرب، برنامه هسته ای ایران را یک دهه یا بیشتر متوقف می کند اما ایران را به یک امپراطوری تبدیل و فعالیت و تاثیر آن را در خاورمیانه بیشتر می کند که از نظر اسرائیل این خبر بدی است.
این مقام صهیونیست در ادامه گفت: تاریخ ثابت کرده که امپراتوری های بزرگی که از شرق به پا خاسته اند حامل اخبار خوبی برای ملت یهود نیستند و یک افسر بلندپایه اسرائیلی در همین رابطه به سایت اسرائیلی مانیتور گفته است که در حال حاضر شاهد بازگشت امپراتوری ایران هستیم!
تا کور شود هر انکه نتواند دید...

[ چهار شنبه 7 ارديبهشت 1395 ] [ 20:58 ] [ یاشار ]
[ ]

roshanai.ir 19-01-1395    9

به گزارش روشنایی، گروهک تروریستی داعش مقاله‌ای منتشر کرد و در آن دلیل عدم حمله‌اش به فلسطین اشغالی را –به زعم خودش- توضیح داد.
این مقاله با عنوان «بیت‌المقدس…مساله شرعی اولیه» در روزنامه «النبا» وابسته به داعش منتشر شد و داعش سعی کرده در آن دلایل عدم حمله به اسرائیل را به مخاطبان مسلمان توجیه کند؛ علی‌رغم اینکه نیروهای اسرائیلی چندین تیم وابسته به داعش را دستگیر کرده‌اند این گروهک تا کنون هیچ حمله سازمان یافته‌ای علیه اسرائیل انجام نداده است. 
در این مقاله آمده است: اگر به واقعیت امروز بر روی زمین نگاه کنیم، خواهیم دید که شرک و قوانین آن بر کل جهان سیطره درد اما خداوند این امکان را در برخی نقاط برای  داعش به وجود آورده تا دین را در این اماکن برپا کند… از طرفی حکم جهاد در فلسطین و دیگر اماکن فرقی ندارد. 
در ادامه این مقاله از عرب‌هایی که این اعتقاد را رواج می‌دهند که فلسطین ، مساله اول جهان اسلام است بشدت انتقاد شده که در میان آنها را برخی رهبران عرب مانند «جمال عبدالناصر» دومین رئیس‌جمهور مصر نام برده شده است. 
در یاداشت مذکور نوشته شده است: اما مکان‌هایی هستند که در اولویت جهاد قرار دارند: کشورهای عربی که تحت حکومت طاغوت و ظالمان قرار دارند از جمله آنها عربستان است باید مکه مکرمه و مدینه منوره از سیطره خاندان پادشاهی عربستان آزاد شود. 
ظالمان مرتد حاکم بر دیار اسلام مکارترند و جنگ با آنها مقدم بر جنگ با مشرکان اصلی است؛ پس از برقراری حکومت اسلامی صحیح در سرزمین مسلمانان، امکان حمله به سرزمین کفار «اسرائیل» وجود دارد.
منبع: ادیان نیوز

[ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1395 ] [ 20:58 ] [ یاشار ]
[ ]

توجیه عجیب مفتی سعودی درباره رانندگی نکردن زنان

 

roshanai.ir 04-02-5 25

به گزارش روشنایی، زمانی که مجری شبکه تلویزیونی وابسته به دربار سعودی، از این مفتی عربستانی در خصوص دلایل ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور پرسید، پاسخ عجیبی دریافت کرد. 
این مفتی سعودی در اظهار نظری عجیب گفت: ممکن است که زنان در حین رانندگی مورد تعرض قرار بگیرند. 
پس از این برنامه بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی اظهارات مفتی سعودی را محکوم کردند.

[ چهار شنبه 7 ارديبهشت 1395 ] [ 20:57 ] [ یاشار ]
[ ]

باید متناسب با تهدیدات وضعیت‌ خود را ارتقا دهیم

باید متناسب با تهدیدات وضعیت‌های خود را ارتقا دهیم / جنگ داعش جنگی سخت و هدف آنها هدفی نرم است

 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم تجلیل از معلمان نزاجا که در سالن شهید مطهری مقر فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد گفت: شرایط امروز ما بسیار حساس است و ما باید متناسب با تهدیدات ظرفیت‌های خود را به کمال برسانیم چرا که غفلت جبران ناپذیر است اگر کشوری متناسب با مقتضیات زمان آماده نباشد زیر ظلم زورگویان له خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ما آینده و تحولات منطقه را به طور صددرصد رصد می‌کنیم وجود رهبری انقلاب بسیار دلگرم کننده است ایشان فرمودند، امروز دنیا در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است سرنوشت حکومت‌ها در این پیچ تاریخی رقم می‌خورد اگر مراقب نباشند دچار بلوا و آشوب خواهند شد ما در گذشته از این گونه پیچ‌های تاریخی داشته‌ایم به عنوان مثال انقلاب اسلامی ما در سال 57 یک پیچ تاریخی بود که معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای را بهم زد.

 

فرمانده نزاجا اظهار داشت: ما ژاندارم آمریکا در منطقه بودیم اما معادلات انقلاب ما معادلات آمریکایی‌ها را برهم زد پیچ تاریخی دیگر در دوران اخیر فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد بود. بیداری اسلامی نیز از دیگر رخدادهای مهم دوران  اخیر است که انقلاب اسلامی ایران بسترساز آن بود.

 

امیرپوردستان ادامه داد: بحث هندسه قدرت بحثی بسیار مهم است که باید آن را در همه معادلات درنظر گرفت، در این هندسه تمدن نوین اسلامی باید خط مشی قرار بگیرد آمریکایی‌ها پس از فروپاشی شوروی فهمیدند که قدرت دیگری در حال شکل‌گیری است حمله به منطقه غرب آسیا و کشورهای آفریقایی برای نفت و فواید آن نبود بلکه تنها به منظور جلوگیری قدرت‌گیری قدرتی به نام ایران بود که به راحتی آنها را به چالش کشید.

 

فرمانده نیروی زمینی در پایان خاطر نشان کرد: امروز راهبرد آمریکا تغییر کرده است و جنگ مذهب علیه مذهب را خط مشی خود قرار دادند آنها داعش را بوجود آورده و از آن حمایت می‌کنند و هدف از این حمایت نیز عدم وحدت بین شیعه و سنی است.

 


[ چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395 ] [ 20:55 ] [ یاشار ]
[ ]

شکارچی تانک‌های صدام که بود؟! + تصاویر

یکی از نیروهای مجاهد و ارزشی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی "علی اکبر شیرودی" بوده که در دوران جنگ تحمیلی ده‌ها دستگاه تانک را از بین برد. هشتم اردیبهشت سالروز شهادت "شهید شیرودی" است.  

*** شهید شیرودی کیست؟ 

یاد شهدای ارزشمند ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه شهدای جان برکف هوانیروز ارتش (( کشوری، شیرودی و نمازیان و...)) گرامی باد.

ای شهید تا ابد راهت را ادامه خواهیم داد.



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395 ] [ 20:48 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید