عمر طولانی می خواهید ، غلات سبوس دار بخورید

طبق یک مطالعه جدید مصرف طولانی مدت غلات کامل و حاوی سبوس به افزایش طول عمر کمک می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرنگار مهر، محققان دانشگاه هاروارد می گویند احتمال فوت بخصوص به علت بیماری های قلبی-عروقی با مصرف این مواد غذایی کاهش می یابد.

غلات کامل به غذاهایی گفته می شود که در آنها پوست و سبوس غله از آن گرفته نشده و در ماده غذایی موجود است. مثلا نانی که از غله کامل و سبوس دار تهیه شده حاوی آرد گندم به همراه سبوس است. آرد جودوسر و یا برنج قهوه ای هم غله کامل هستند.به گفته محققان استفاده از ۳۰ گرم غله کامل در هر وعده غذایی می تواند احتمال مرگ زودرس را تا ۵ درصد کاهش دهد و احتمال فوت به علت بیماریهای قلبی را ۹ درصد کم می کند با این حال تاثیری بر مرگ و میر ناشی از سرطان با مصرف این مواد غذایی مشاهده نشده است.
این نتایج با استفاده از مطالعاتی است که بر روی بیش از ۱۱۸ هزار نفر صورت گرفته است.
در این مطالعه مشاهده شد آنهایی که بیشترین میزان غله کامل را در رژیم غذایی خود مصرف کرده بودند ۳۰ درصد کمتر از آنهایی که کمترین میزان این ماده را در غذایشان داشتند فوت کرده اند.محققان علت تاثیر غلات کامل بر بهبود سلامتی و افزایش طول عمر را ناشی از فیبرهای موجود در آن می دانند.
 این فیبرها موجب کُند شدن روند هضم غذا و در نتیجه کم شدن افزایش ناگهانی قند خون بعد از غذا خوردن می شوند. همچنین پوست غلات حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A و منیزیم و آنتی اکسیدان ها است که بر سلامتی ما تاثیر مطلوبی دارند. با گرفتن پوست غلات حدود ۲۵ درصد از پروتئین آن و حدود ۱۷ ماده مغذی دیگر از بین می روند.مطالعات همچنین نشان داده است که بعد از مصرف غلات کامل احساس سیری و پر شدن شکم زودتر ایجاد می شود و همین مسئله موجب کمتر خوردن نیز می شود.
 
به دوستان عزیزم بخصوص اونایی که از بیماری دیابت رنج می برن توصیه می کنم حتما از نان جو دوسر برای مصرف روزانه خودشون استفاده کنن که واقعا عالیه
 


برچسب‌ها: مصرف موثر غلات- سلامتی بهتر- عمر طولانی تر
[ یک شنبه 31 خرداد 1394 ] [ 14:26 ] [ یاشار ]
[ ]

دم‌نوشی شفابخش با خاصیت جوان‌سازی پوست

یکی از دم‌نوش‌های گیاهی بسیار مفید، چنانچه بخور داده شود، سبب جوان‌سازی و رفع چین و چروک‌های پوست صورت می شود.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان به افرادی که خواهان پوست زیبا، جوان، عاری از سموم و آلودگی هستند، توصیه می‌کنند پوست خود را با چای سبز بخور دهند.
 
گفتنی است، بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها در چای سبز نوعی آنتی‌اکسیدان به نام EGCG وجود دارد که نقش موثری در بهبود علائم پیری پوست و برطرف کردن التهابات پوستی دارد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، بخور صورت با بخار گرم ناشی از مخلوط چای سبز و آب جوش به مدت چند دقیقه می‌تواند سبب مبارزه با آکنه‌های پوستی و سمومی شود که در منافد باز پوستی جای گیرند.
 
آنتی‌اکسیدان‌ها موادی بسیار مفید هستند که در انواع کرم‌های ضد آفتاب برای دفع اشعه‌های مضر خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
استفاده از چای سبز همچنین سبب افزایش جریان خون در پوست و حفظ زیبایی پوست می‌شود. آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز می‌تواند مانع از نفوذ اشعه‌های UVA و UVB خورشید به سطح پوست و تخریب آن شود.


برچسب‌ها: چای سبز
[ یک شنبه 31 خرداد 1394 ] [ 14:22 ] [ یاشار ]
[ ]

ایران چندمین ارتش قدرتمند دنیاست؟

مجله "بیزینس اینسایدر" و سایت "گلوبال" آماری از قدرت‌های نظامی برتر دنیا ارائه کردند که استناد بر روی آن نیاز به مداقه بیشتری است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ مجله "بیزینس اینسایدر" و سایت "گلوبال" آماری از قدرت‌های نظامی برتر دنیا ارائه کردند که استناد بر روی آن نیاز به مداقه بیشتری است.
 
 **آمار "بیزینس اینسایدر" و سایت "گلوبال"
 در اعلام آمار قدرت نظامی در "بیزنیس اینسایدر" جمهوری اسلامی ایران با 545 هزار نیروی خط مقدم، 2 هزار و 409 تانک، 481 فروند جنگنده و 31 زیردریایی بیست و دومین قدرت نظامی جهان مطرح شده حال آنکه نکات قابل تأمل بسیاری در این زمینه به نظر می‌رسد . در رنکینگ "گلوبال فایرپاور" جمهوری اسلامی ایران با 471 فروند جنگنده، 32 زیردریایی و بیش از 500 هزار نیروی خط مقدم در رتبه بیست‌وسوم دنیاست . 
جالب است که تفاوت در تعداد تجهیزات نظامی، اولین مشکل بزرگ دیتابیس‌های معرفی قدرت‌های بزرگ دنیاست.
 **قدرت نظامی ایران بیش از این‌هاست
 اولا قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران یقینا بیش از این‌هاست چون قرار نیست تمام تجهیزات نظامی کشورمان رسانه‌ای شود و توان بازدارندگی ایران بارها توسط مقامات ارشد نظامی کشورمان مطرح شده است.
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 درباره صحت رنکینگ "بیزینس" و "گلوبال" تأمل بیشتری نیاز است چون اطلاعات نظامی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران به نظر حفاظت شده و طبقه بندی شده است و دسترسی آسان از طریق این سایت کمی مضحک به نظر می‌رسد.


برچسب‌ها: دلنواز- اقتدار نیروهای مسلح ایران

ادامه مطلب
[ یک شنبه 31 خرداد 1394 ] [ 14:11 ] [ یاشار ]
[ ]

کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی رهبر معظم انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند

همزمان با برگزاری بیست و هشتمین همایش گلریزان ویژه كمك به آزادی زندانیان نیازمند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.
کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی رهبر معظم انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، همزمان با برگزاری بیست و هشتمین همایش گلریزان ویژه كمك به آزادی زندانیان نیازمند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.
 
جشن گلریزان هر سال در ماه مبارک رمضان، به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و كمك به زندانیان نیازمند با حضور جمعی از مسئولین و خیّرین نیکوکار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.


برچسب‌ها: دلنواز- رهبرم - گلریزان
[ یک شنبه 31 خرداد 1394 ] [ 14:9 ] [ یاشار ]
[ ]

امروز با تهدیدهای جدید آمریکایی‌ها مواجه هستیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز ما با تهدیدهای جدید آمریکایی‌ها مواجه هستیم اما مطمئناً با اقتدار نیروهای مسلح و رهنمودهای مقام معظم رهبری، تمام توطئه‌های آنان نقش بر آب خواهد شد.
امروز با تهدیدهای جدید آمریکایی‌ها مواجه هستیمبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در یادواره ۱۲۰ شهید تیپ ۴۵ مستقل تکاور شوشتر گفت: عزت، اقتدار و استقلال امروز ایران اسلامی مرهون خون شهداست.
 
وی در این مراسم اظهار داشت: شهدا در فرهنگ دینی ما از جایگاه والایی برخوردارند زیرا با نثار جان خود به جامعه نشاط و بقا می دهند.
 
امیر پوردستان با اشاره به هدف برگزاری یادواره شهدا تصریح کرد: ما موظف هستیم تا رشادت ها و حماسه های شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم و یاد وخاطره آنها را گرامی بداریم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: شاید به ظاهر خون شهید بر زمین ریخته می شود اما در باطن این خون در رگ های جامعه تزریق شده و به جامعه، نشاط و زندگی می بخشد.
 
وی با اشاره به دشمنی آمریکا با ایران اسلامی گفت: قبل از انقلاب، کشور ما منافع و مزایای زیادی برای آمریکا داشت اما با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تدبیر حضرت امام (ره) دست آنان از این منافع قطع شد.
 
امیر پوردستان اضافه کرد: امروز ما با تهدیدهای جدید آمریکایی ها مواجه هستیم اما مطمئناً با اقتدار نیروهای مسلح و رهنمودهای مقام معظم رهبری، تمام توطئه های آنان نقش بر آب خواهد شد.


برچسب‌ها: ارتش مقتدر
[ چهار شنبه 27 خرداد 1394 ] [ 7:9 ] [ یاشار ]
[ ]

"رادار کیهان"، کاشف بزرگ ریزپرنده‌های بیگانه

قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) به عنوان چتر پدافندهوایی کشور مسؤلیت حفاظت از آسمان ایران را در مقابل هر تهدید هوایی به عهده دارد، از همین‌رو در این ماموریت مهم، باید در چهت بومی‌سازی تجهیزات خود قدم بردارد.
به گزارش منابع آگاه؛ قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) به عنوان چتر پدافندهوایی کشور مسؤلیت حفاظت از آسمان ایران را در مقابل هر تهدید هوایی به عهده دارد، از همین‌رو در این ماموریت مهم، باید در چهت بومی‌سازی تجهیزات خود قدم بردارد. یکی از دلایل بومی‌سازی سامانه‌های پدافندی کشور این‌است که، رصد لحظه به لحظه تهدیدات این نکته را نشان می‌دهد که سامانه‌های ما باید از همه لحاظ بومی باشند زیرا پدافند هوایی خط مقدم دفاع در مقابل هر حمله هوایی است و به زعم فرمانده معظم کل قوا پدافند هوایی در اولویت یکم قرار دارد به همین جهت اگر بومی نباشد و به خارج متکی باشد، طبیعتاً در موقع لزوم آسیب پذیر خواهد بود. بنابراین همان یک نکته کافی است که پدافند هوایی سرلوحه کار خود را بومی کردن سامانه‌های خود قرار داده است تا بتوانیم در عرصه غافلگیری قدرتمند ظاهر شویم. 
 
 رادار بردبلند کیهان نیز به عنوان یک رادار بومی با فرکانس‌های ترکیبی توانایی کشف ریزپرنده‌ها و موشک‌های کروز را دارد. "کیهان" راداری تاکتیکی، متحرک و پیشرفته در تجهیزات جنگ الکترونیک با قابلیت رویارویی با اهداف هوایی پرحجم است.
 
کیهان کاشف بزرگ ریزپرنده‌ها
 
این رادار یک رادار 2بعدی با قابلیت کشف فاصله، زاویه ، سمت و سرعت شعاعی اهداف است و قابلیت آشکارسازی و رهگیری اهداف هوایی شامل هواپیماهای متعارف، ریزپرنده‌ها، موشک‌ها کروز، استیلث (پنهانکار) بلندپرواز، بمب افکن و ترابری را دارد از همین رو می‌توان گفت این رادار تاکتیکی برای کشف تعداد بالایی هدف و رویایی با حملات پرحجم دشمن طراحی شده است.
 
طبق این گزارش متحرک شدن رادارهای عمل کننده در محدوده فرکانسی HF در دنیا بی‌نظیر بوده و رادار کیهان اولین نمونه از این رادارها است که قابلیت متحرک دارد و نمونه خارجی ندارد.
 
کیهان کاشف بزرگ ریزپرنده‌ها
 
آنتن‌های این رادار که در ماموریت به صورت شعاعی قرار می‌گیرند، برای حرکت، در پشت کامیون حامل جمع می‌شوند.
 
از دیگر دستاوردها و فناوری‌هایی که با طراحی و ساخت رادار کیهان حاصل شده است فناوری طراحی آنتن‌های آرایه‌ای باند پهن، طراحی و ساخت فرستنده‌های توان بالا و حالت جامد با پهنای باند وسیع، طراحی و ساخت گیرنده‌های آرایه‌ای با گستره دینامیکی بسیار بالا و مقاوم در برابر تداخل، پردازنده‌های آرایه‌ای سرعت بالا برای دقت‌های بسیار بالا، بهینه‌سازی الگوریتم‌های پردازشی مختلف برای تحلیل با شرایط کاری موجود، ایجاد قابلیت‌های شبکه‌ای برای کاهش دغدغه‌های نگهداری سامانه‌ها و ایجاد قابلیت اجرای عملیات تحت شبکه و کنترل از راه دور است.


برچسب‌ها: رادار کیهان- اقتدار قرارگاه پدافند هوایی - ایران مقتدر
[ یک شنبه 24 خرداد 1394 ] [ 16:53 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید