حضور آمریکا در عراق می‌تواند به پایانی خجالت‌آور ختم شود

رسانه آمریکایی با بیان اینکه ترامپ هنوز نیرو‌های آمریکایی را از عراق خارج نکرده تاکید کرد عملیات آمریکا در عراق به پایانی خجالت‌آور ختم شود.

نیروهای آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی با تاکید بر این که عملیات آمریکا در عراق می‌تواند به پایانی خجالت آور ختم شود اعلام کرد ترامپ نیرو‌های آمریکایی را از عراق خارج نکرده است. معلوم می‌شود که وی تمایلی به این کار ندارد. اخراج نیرو‌های آمریکا از عراق یک پیروزی بزرگ برای ایران خواهد بود.

سی‌ان‌ان اعلام کرد مقامات پارلمان عراق، فرایندی را برای پایان دادن به حضور نیرو‌های خارجی در این کشور آغاز کردند، آن‌ها این اقدام را پس از کشته شدن (شهادت سپهبد) قاسم سلیمانی فرمانده ارشد ایرانی در بغداد انجام دادند.

سی‌ان‌ان در این گزارش نوشت: «به دنبال این حمله و کشته شدن (شهادت سپهبد) سلیمانی، نخست‌وزیر مستعفی (عادل عبدالمهدی) عراق گفت که خروج نیرو‌های آمریکایی تنها راه محافظت از همه کسانی است که در خاک عراق هستند. اگر چه وی گفت که این تصمیم بر عهده دولت بعدی عراق است.»

فواز جرجیس، استاد روابط بین الملل دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن، گفت: «در صورت اخراج نیرو‌های آمریکایی از منطقه، مردم در سراسر منطقه به این نتیجه خواهند رسید که ترامپ واقعاً برای خاورمیانه (غرب آسیا) راهبردی ندارد.»

بر اساس این گزارش اجبار به خروج و عقب نشینی، پایانی تحقیرآمیز برای مداخله طولانی مدت آمریکا در امور عراق است. مداخله‌ای که صد‌ها میلیارد پول مالیات دهندگان آمریکایی را به هدر داده است و هزاران سرباز آمریکایی را به کشتن داد.

در همین حال مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا منکر خروج آمریکا از عراق شد، اما به کاهش احتمالی تعداد نیرو‌ها اشاره کرد. فواز جرجیس این اقدام را تلاشی برای حفظ آبروی آمریکا می‌داند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با برهم صلاح، رئیس‌جمهور عراق مدعی شد واشنگتن متعهد به کاهش تنش در خاورمیانه است!

به گزارش اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی، عراق یک کشور با اکثریت شیعه است که بیش از دو دهه تحت حاکمیت وحشیانه صدام قرار داشت.

انتهای پیام/


[ یک شنبه 29 دی 1398 ] [ 22:39 ] [ یاشار ]
[ ]

نیروهای چهارگانه ارتش با تمام قدرت در مناطق سیل‌زده حاضر هستند

ارشد نظامی ارتش در منطقه جنوب شرق کشور گفت: از لحظه وقوع سیل در سیستان و بلوچستان یگان‌های آجا با تجهیزات کامل در خدمت مردم قرار گرفتند.

نیروهای ارتش با تمام قدرت در مناطق سیل‌زده حاضر هستندبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم معمار باشی ارشد نظامی ارتش در منطقه جنوب شرق گفت: بالگرد‌های هوانیروز، نیروی هوایی و نیروی دریایی، شناور‌های نیروی دریایی، نفربر‌های آبی خاکی نیروی زمینی، هواپیمای بوئینگ و سی ۱۳۰ نیروی هوایی و نیروی انسانی ارتش در جاسک، کنارک و چابهار وارد عمل شدند و در حال امداد رسانی به مردم عزیز سیل زده هستند.

او افزود: در حال حاضر بازگشایی معابر روستایی، پل سازی، ارسال مواد غذایی، پتو، جیره خشک و طبخ غذای گرم از جمله فعالیت‌های یگان‌های ارتش در منطقه سیل‌زده است.

معمارباشی ادامه داد: از مهمترین فعالیت‌های ارتش امداد رسانی هوایی است که با حضور بالگرد‌های ارتش در حال انجام است. هوانیروز ارتش با ۶۰ سورتی پرواز خدمات ارزنده‌ای را در منطقه از خود به نمایش گذاشته است.

ارشد نظامی ارتش در منطقه جنوب شرق خاطرنشان کرد: گروه مهندسی نیروی زمینی ارتش با تجهیزات مهندسی از روز اول به بازگشایی راه‌های مسدود شده اقدام کرد و در این روز‌ها نیز در حال احداث پل و ترمیم مسیر‌های تخریب شده است.

او گفت: تا امروز مسیر‌های عبور مرور بیش از ده روستا که کارکنان ارتش در آن منطقه فعالیت می‌کنند بازگشایی شده و از ساعات اولیه صبح تا پاسی از شب تجهیزات مهندسی در حال فعالیت هستند تا بتوانند راه‌های مواصلاتی را بازگشایی کنند.

سرتیپ دوم معمارباشی تاکید کرد: کنار مردم عزیز منطقه دشتیاری، پلان، نوبندیان، جاسک و کنارک خواهیم بود تا ان‌شاءالله شرایط زندگی عادی برای مردم فراهم شود.

انتهای پیام/


[ یک شنبه 28 دی 1398 ] [ 22:36 ] [ یاشار ]
[ ]

انجام ۶۰ سورتی پرواز بالگرد‌های هوانیروز برای امداد به سیل‌زدگان

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۶ فروند بالگرد هوانیروز در منطقه سیل زده حضور دارند.

او ادامه داد: برخی از مناطق روستایی در حادثه سیل خسارت بسیار زیادی را متحمل شدند، تخریب پل‌های ارتباطی، مسدود شدن راه‌ها و معابر و آب گرفتگی راه‌های زمینی موجب شد تا امداد رسانی به صورت هوایی انجام شود، بالگرد‌های هوانیروز با ۶۰ سورتی پرواز در قالب ۵۰ نفر ساعت در مناطق صعب العبور خدمات ارزنده‌ای را به مردم منطقه ارائه کرده است.

قربانی گفت: وظیفه هوانیروز در چنین شرایطی کمک به مردم است، بالگرد‌های هوانیروز کار‌های غیر ممکن را در امداد و نجات ممکن می‌کند.

فرمانده هوانیروز تاکید کرد: در حال حاضر کمک‌های مردمی، هلال احمر، ارتش و لوازم بهداشتی و دارویی را به مناطق صعب العبور ارسال می‌کنیم تا زمانی که نیاز باشد در منطقه حضور خواهیم داشت.

او افزود: در حال حاضر پایگاه هوانیروز کرمان در آماده باش کامل قرار دارد و چنانچه نیاز به بالگرد‌های بیشتری باشد بلافاصله به مناطق سیل زده اعزام خواهد شد.

قربانی خاطرنشان کرد: مردم منطقه بسیار ولایت مدار هستند با توجه به مشکلات پیش آمده همچنان پای ولایت ایستاده اند و مردمی قانع هستند، ما نیز تا آخرین لحظه در کنارشان خواهیم ماند.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
 

[ یک شنبه 28 دی 1398 ] [ 22:34 ] [ یاشار ]
[ ]

کشف ۲ محموله اسلحه قاچاق در مرز‌های غربی کشور

فرمانده نیروی زمینی ارتش از کشف ۲ محموله اسلحه قاچاق در مرز‌های غربی کشور خبر داد.

کشف ۲ محموله اسلحه قاچاق در مرز‌های غربی کشوربه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر کیومرث حیدری از کشف ۲ محموله اسلحه قاچاق در مرز‌های غربی کشور خبر داد و گفت: این محموله‌ها شامل اقلامی است که در ترور‌های خیابانی کاربرد دارد و با توجه به توطئه دشمن برای گسترش اغتشاشات در کشور، قاچاقچیان با همین هدف به دنبال انتقال این محموله به داخل کشور بودند.

او با اشاره به اینکه اقلام کشف شده شامل ۸۶ قبضه کلت ۹ میلیمتری، هزار و ۴۵۰ عدد فشنگ کالیبر ریز و ۲۸ قبضه کلاشینکف است، افزود: در پی بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، یگان‌های مختلف ارتش در بالاترین درجه آمادگی قرار دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ارتش در تمام مرز‌های جغرافیایی کشور آماده پاسخگویی سریع به هر گونه تهدید دشمن است.

انتهای پیام/


[ یک شنبه 26 دی 1398 ] [ 22:29 ] [ یاشار ]
[ ]

امیر حاتمی: آمریکا تسلیم قاطعیت و توانمندی ایران در حوزه موشکی و قدرت اراده شد

وزیر دفاع، پاسخ موشکی نیرو‌های مسلح به اقدام آمریکا را عینیت بخشی واقعی قدرت موشکی ایران برای دشمن دانست.

آمریکا تسلیم قاطعیت و توانمندی ایران در حوزه موشکی و قدرت اراده شدبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۸۴ دانش آموخته افسری دانشگاه افسری امام علی (ع) و با عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: فضای دانشگاه امام علی (ع) نسبت به دوران ابتدایی انقلاب اسلامی باتوجه به رشد و پرورش نسل‌های مکتبی و انقلابی آماده‌تر و پویاتر از قبل شده است.

 

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر


ادامه مطلب
[ یک شنبه 26 دی 1398 ] [ 22:25 ] [ یاشار ]
[ ]

ارتش فدای ملت؛ یک سیستان، یک سیل و یک ارتش

ارتش همواره با فداکاری در مواقع مورد نیاز به مردم یاری رسانده و پشتیبان آنهاست.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۰ دی ماه امسال بود که یک سیل سهمگین شهر جاسک و مناطق اطراف آن را دربرگرفت. با گذشت پنج روز از این حادثه وسعت خرابی‌های سیل بیشتر نمایان شده است.

ارتش فدای ملت؛ یک سیستان، یک سیل و یک ارتش

ارتش فدای ملت؛ یک سیستان، یک سیل و یک ارتش

 



ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 دی 1398 ] [ 22:19 ] [ یاشار ]
[ ]

به منظور امدادرسانی به مناطق سیل‌زده؛ بالگردهای هوانیروز ارتش در سیستان مستقر شدند

بالگردهای هوانیروز ارتش امروز جهت امداد رسانی به مردم در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان از پایگاه کرمان برخواسته و در سیستان مستقر شدند.

بالگردهای هوانیروز ارتش در سیستان مستقر شدندبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سه فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران  در ادامه روند کمک‌های ارتش به مردم سیل‌زده سیستان وبلوچستان با در خواست ستاد بحران منطقه، از پایگاه کرمان برخواسته و در سیستان مستقر شدند.

نیرو‌های تیپ ۳۳۸ نزاجا نیز جهت امداد رسانی با تجهیزات وارد مناطق سیل زده شدند.

انتهای پیام/


[ یک شنبه 24 دی 1398 ] [ 22:5 ] [ یاشار ]
[ ]

موسوی: آسمان ایران امن تر از گذشته است

فرمانده کل ارتش گفت: امروز آسمان ایران برای همه پروازها امن‌تر از گذشته است.

آسمان ایران امن تر از گذشته استبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه در آغاز جلسه شورای عالی فرماندهان در ستاد ارتش ضمن تسلیت به خانواده های عزادار و ملت شریف ایران گفت: حادثه هوایی اخیر که منجر به جان باختن جمعی از هموطنان عزیزمان شد، تلخ و غم انگیز بود و موجب تأثر قلبی حافظان امنیت کشور در نیروهای مسلح شده است

 



ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 دی 1398 ] [ 22:0 ] [ یاشار ]
[ ]

تمجید مجری سابق شبکه «الجزیره» از زبان عربی رهبر انقلاب

جمال ریان مجری سابق شبکه خبری «الجزیره» با انتشار متنی در حساب توییتری خود قرائت خطبه عربی رهبر انقلاب را ستایش کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از خطبه‌های قراء رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران و بیان بخش‌هایی از این خطبه به زبان عربی برای عرب‌زبانان منطقه، بسیاری از تحلیلگران سیاسی، قرائت بخشی از متن خطبه به زبان عربی از جانب رهبر انقلاب را ستایش کردند و به این امر واکنش نشان دادند.

جمال ریان یکی از تحلیلگران سیاسی جهان عرب و روزنامه‌نگار مشهور و مجری سابق شبکه خبری «الجزیره» با اشاره به خطبه‌های رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران به زبان عربی، در حساب توییتری خود نوشت: 

"من شهادت می‌دهم که (آیت الله سید) علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران با زبان شیرین و بدون نقص به عربی سخن می‌گوید، و شنیدن (زبان عربی) از زبان ایشان هزار بار بهتر از شنیدن آن از زبان بسیاری از حکام عرب است."

ستایش مجری سابق شبکه «الجزیره» از زبان عربی رهبر انقلاب

انتهای پیام/


[ یک شنبه 29 دی 1398 ] [ 21:55 ] [ یاشار ]
[ ]

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان در کرمان و سانحه هوایی تهران

در پی جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز در کرمان و همچنین حادثه‌ مصیبت‌بار امروز در سقوط هواپیمای مسافربری رهبر انقلاب پیام تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان در کرمان و سانحه هوایی تهرانبه گزارش  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درپی جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز در جریان بدرقه پیکر مطهر شهید عالیقدر حاج قاسم سلیمانی در کرمان و همچنین حادثه‌ مصیبت‌بار امروز در سقوط هواپیمای مسافربری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه پیام تسلیتی صادر کردند.
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 دی 1398 ] [ 2:20 ] [ یاشار ]
[ ]

عقب‌نشینی ترامپ از تهدید ایران پس از حمله موشکی سپاه

ترامپ در تغییر موضعی آشکار که حاکی از هراس آمریکا از سیلی محکم ایران بود، با صدایی لرزان از لزوم برقراری صلح گفت!

عقب‌نشینی ترامپ از تهدید ایران پس از حمله موشکی سپاهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه صبح به وقت آمریکا، طی بیانیه‌ای مدعی شد که هیچ آسیبی به نظامیان آمریکایی طی موشک‌باران سپاه پاسداران علیه پایگاه آمریکایی عین‌ا‌الاسد نرسیده است.



ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 دی 1398 ] [ 2:16 ] [ یاشار ]
[ ]

رمزگشایی از عدد ۵ و ۲ که فرمانده کل ارتش در مسیر انتقام سخت به آن اشاره کرد

ترامپ گفته بود که اگر ایران هر یک از آمریکایی‌ها یا دارایی‌های آن را مورد هدف قرار دهد، ما ۵۲ نقطه در ایران را هدف قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بامداد امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه بود که روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

درست ۵ روز پس از ترور سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که عدد ۵۲ اولین بار در چند روز اخیر از زبان آمریکایی‌ها مطرح شد و ترامپ گفته بود که اگر ایران هر یک از آمریکایی‌ها یا دارایی‌های آن را مورد هدف قرار دهد، ما ۵۲ نقطه در ایران را هدف قرار می‌دهیم.

 

52

این در حالیست که ۱۵ دی ماه امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم گرامیداشت شهید ستاری در پاسخ به سوال خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه در صورت هر اقدام از سوی ایران، آمریکا ۵۲ دو نقطه از ایران را هدف قرار می‌دهد گفته بود که آن‌ها برای حفظ وجه خودشان این کار زشت و غیرقابل توجیه از نظر افکار بین‌المللی، اینگونه سخنان را مطرح می‌کنند. اقدام آن‌ها در به شهادت رساندن سپهبد شهید سلیمانی یک اقدام بسیار زشت و غیرقابل قبول در همه جای دنیا است، به همین دلیل اینگونه سخنان را مطرح می‌کنند تا بتوانند این اقدام غیرانسانی را تحت الشعاع قرار دهند. اما در یک درگیری احتمالی در آینده که بعید می‌دانم جرات انجامش را داشته باشند، مشخص خواهد شد که این اعداد ۵ و ۲ به کجا تعلق خواهد داشت.

 

52

اصل ماجرا چه بود؟!



ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 دی 1398 ] [ 2:12 ] [ یاشار ]
[ ]

هکر‌های ایرانی به یک سایت دولتی آمریکا نفوذ کردند

بنابر اعلام خبرگزاری فرانسه، هکر‌های ایرانی با نفوذ به یک سایت دولتی آمریکا، پیام‌هایی را منتشر کرده‌اند مبنی بر این که انتقام سردار سلیمانی را از آمریکا خواهند گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانس پرس گزارش داد هکر‌های ایرانی به یک سایت دولتی آمریکا نفوذ کردند.

خبرگزاری فرانس پرس در گزارشی از واشنگتن نوشت گروهی از هکر‌ها اعلام کردند روز شنبه به یک سایت اینترنتی دولت آمریکا نفوذ کرده‌ و در آن جا پیام‌هایی را منتشر کرده‌اند مبنی بر این که انتقام کشته شدن سردار قاسم سلیمانی را از آمریکا خواهند گرفت.

هکر‌های ایرانی به یک سایت دولتی آمریکا نفوذ کردند



ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 دی 1398 ] [ 20:58 ] [ یاشار ]
[ ]

شهادت سردار سلیمانی؛ وعده صادقی که محقق شد

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، شامگاه جمعه ۱۳ دی، در حمله تروریستی به شهادت رسید. به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در حوالی شهرستان رابر از توابع کرمان متولد شد. او پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ او به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. سردار سلیمانی در دوران جنگ تحمیلی فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را برعهده داشت و پس از جنگ با قاچاقچیان و اشراری که در نواحی شرقی کشور فعالیت می‌کردند به مبارزه پرداخت و توانست با به هلاکت رساندن قاچاقچیان و عوامل ناامنی در شرق کشور، امنیت قابل توجهی در مرز‌های شرقی کشور به وجود بیاورد. او در سال ۷۶ توانست مقام فرماندهی نیروی قدس سپاه را به دست گیرد و به نمایش قدرت گروه تروریستی طالبان و گروه‌هایی که باعث ایجاد ناامنی در شرق کشور شده بودند پایان دهد. سردار سلیمانی در ۴ بهمن ۸۹ مقام به درجه سرلشکری نائل آمد. همزمان با ظهور و آغاز قدرت نمایی داعش در کشور‌های سوریه و عراق، این رزمنده مجاهد توانست نقش بسزایی در نابودی داعش و بازگرداندن آرامش و ثبات به این کشور‌ها ایفا کند. شهید سپهبد قاسم سلیمانی، پس از سال‌ها حضور در خط مقدم نبرد با عناصر تکفیری در کشور‌های منطقه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶ در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) خبر پایان خلافت داعش در منطقه را اعلام کرد. او که در این سال‌ها با رشادت‌های خود، خاری در چشم دشمنان شده بود، همواره توسط گروهک‌های تروریستی مورد تهدید قرار می‌گرفت. رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها از او به عنوان شهید زنده یاد کرده بودند. او سرانجام پس از سال‌ها رشادت و مجاهدت، در جبهه‌های نبرد با دشمنان، شامگاه ۱۳ دی ماه، در عملیات نیرو‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، به همراه یار دیرین خود، ابومهدی مهندس به فیض شهادت نائل آمد. روحش شاد و راهش پر رهرو باد انتهای پیام/

 

 (( شهادتت مبارک سردار دلها ))

روحت شاد و راهت پر رهرو باد

هرگز فراموشت نخواهیم کرد


[ جمعه 13 دی 1398 ] [ 9:2 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید