کدام تجهیزات نظامی در راهپیمایی 22 بهمن نمایش داده شد

کدام تجهیزات نظامی در راهپیمایی 22 بهمن نمایش داده شد/ از «قدر» و «توفان» تا جدیدترین زیردریایی ایرانی

خبرگزاری فارس: کدام تجهیزات نظامی در راهپیمایی 22 بهمن نمایش داده شد/ از «قدر» و «توفان» تا جدیدترین زیردریایی ایرانی

برخی دستاوردهای نظامی کشورمان در جریان راهپیمایی 22 بهمن تهران به نمایش درا«د.

به گزارش خبرنگار دفاعی، خبرگزاری فارس، در جریان راهپمیایی 22 بهمن امسال چند دستاورد دفاعی کشور در مقابل دید عموم قرار گرفت که برخی از آنها برای اولین بار بود.

در این راهپمایی، موشک بالستیک «قدر» در چهاراه ولیعصر نمایش داده شد.

این موشک بالستیک با سوخت مایع، 2هزار کیلومتر برد دارد و در واقع ادامه موشک شهاب 3 است.

موشک قدر از دو نوع اف و اچ برخوردارد است.

دستاورد دیگر، ماکت جدیدترین زیردریایی ساخت ایران با نام «فاتح» بود.

این زیردریایی ساخت سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع است که در حدود 500 تن وزن داشته و هم اکنون آخرین مراحل تست خود را پشت سر می‌گذارد.

ایران قبل از آن، زیردریایی سبک غدیر را هم ساخته بود.

در این راهپمایی ماکت شناور موشک‌انداز «جماران» هم به نمایش درآمد که اولین ناوشکن ایرانی از کلاس موج است که توسط صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده است و 1300 تن وزن دارد.

سامانه موشکی «فجر5» نیز از دیگر دستاوردهای صنایع دفاعی بود که در راهپیمایی امروز به نمایش درآمد.

این موشک در واقع نسل جدید راکت های فجر است که قابلیت هدایت داشته و از روی لانچرهای چند فروندی شلیک می شود.

همچنین موشک ضدزره «توفان 2 ام» نیر در این راهپیمایی نمایش داده شد که کمتزر از 4 کیلومتر برد دارد و علیه سامانه‌های زرهی، نقاط تجمع دشمن استفاده می‌شود.

به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش، قرار بود جدیدترین موشک ضدزره ایرانی در روزهای آینده رونمایی شود که به نظر می‌رسد همین موشک توفان 2ام باشد.

توفان نسل های دیگر نظیر توفان 1،2 و3 را دارد.


[ یک شنبه 22 بهمن 1396 ] [ 12:45 ] [ یاشار ]
[ ]

15 نکته برای افزایش اعتماد به نفس

 

فردی که عزت نفس دارد، رفتار احترام‌آمیزی با خود دارد؛ رفتاری که برای دیگران نیز احترام‌ برانگیز است. چنین فردی می‌تواند تفاوت‌های خود را با دیگران به خوبی بپذیرد و سازگارانه زیست کند.

 فردی که عزت نفس دارد، رفتار احترام‌آمیزی با خود دارد؛ رفتاری که برای دیگران نیز احترام‌ برانگیز است. چنین فردی می‌تواند تفاوت‌های خود را با دیگران به خوبی بپذیرد و سازگارانه زیست کند. رعایت توصیه ‏های زیر می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای عزت نفس و پذیرش تفاوت‌های فردی باشد:



ادامه مطلب
[ جمعه 20 بهمن 1396 ] [ 22:7 ] [ یاشار ]
[ ]

سردار سپهر: کارکنان ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه، خدمتگزار و ولایتمدار هستند

 

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: مجموعه کارکنان ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه، مجموعه‌ای خدمتگزار، بصیر و ولایتمدار هستند.

کارکنان ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه، خدمتگزار و ولایتمدار هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ محمد حسین سپهر معاون هماهنگ کننده ولی فقیه در سپاه طی سخنانی در همایش فرهنگی بصیرتی خانواده‌های کارکنان ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امروز صبح (پنجشنبه 19 بهمن ماه) در محل سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزارشد، اظهار کرد: مجموعه کارکنان ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه، مجموعه‌ای خدمتگزار، بصیر و ولایتمدار هستند.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در فتنه 88 به گفته فرمانده کل سپاه بهترین گردان احتیاط رزمی ستاد سپاه، کارکنان نمایندگی ولی فقیه بوده اند که با غیرت و بصیرت تمامی فراخوان‌ها و ماموریت‌ها را انجام می‌دادند.

وی تصریح کرد: ظرف ۱۰ سال گذشته ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسدارن چندین مرتبه از منظر فرمانده معظم کل قوا به عنوان رده برتر سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروی‌های مسلح شده است که نتیجه تلاش، غیرت و کوشش نیرو‌ها بوده است.

سردار سپهر در پایان خاطر نشان کرد: به گفته یکی از مسئولین حوزه فرماندهی، ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه از منظر تلاش و کار از رده‌های برتر سپاه است.


[ جمعه 19 بهمن 1396 ] [ 20:53 ] [ یاشار ]
[ ]

به حلال اکتفا کنیم؛ تصویرنوشته‌ای زیبا و پندآموز از آیت‌الله بهجت

آیت الله عظمی بهجت فرمودند: در کارهایمان بین حلال و حرام فرق بگذاریم.

مسئله حلال و حرام یکی از موضوعات بسیار بنیادین در اسلام است. پیامبر گرامی ما حضرت محمد (ص) و همه معصومین (ع) در مورد این موضوع سخنی فرموده‌اند و امروزه ما به احادیث این بزرگواران دسترسی داریم.

امام جعفرصادق (عليه‌السلام) درباره حلال خداوند می‌فرمایند : " مَن باتَ كالّاً مِن طَلَبِ الحَلالِ باتَ مَغفوراً لَهُ. " : کسي که به دنبال روزي حلال، روز خود را خسته و درمانده سپري کرده، (بداند كه) شب خود را (نيز) با گناهان آمرزيده سپري خواهد نمود.

همچنین این امام بزرگوار در جایی دیگر در رابطه با حرام می‌فرمایند : " كَسْبُ الحَرامِ يَبينُ في ‌الذُّرِّيَّةِ. " : درآمد حرام و نامشروع، اثر آن در نسل و اولاد ظاهر مي‌شود.

گفتنی است؛ آنطور که از بررسی متون دینی ما برمی‌آید حلال و حرام صرفا به موارد مادی و مالی محدود نمی‌شوند؛ و هر آنچه که معصیت خدا را به همراه داشته باشد در آیات و روایات حرام اطلاق شده است.

همچنین استاد بزرگ آیت‌الله عظمی بهجت ، که از عرفای نامدار و از مراجع تقلید سرشناس شیعه بودند؛ سخنی بسیار زیبا و پندآموز درباره مسئله حلال و حرام دارند که در ادامه تصویرنوشته این سخن حکمت آموز را مشاهده می‌کنید :

انتهای پیام/


[ جمعه 13 بهمن 1396 ] [ 18:7 ] [ یاشار ]
[ ]

امیر پوردستان در مراسم تشییع پیکر امیر نراقی شرکت کرد

پیکر رئیس سابق اداره بهداشت و درمان نزاجا با حضور امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تشییع شد.

امیر پوردستان در مراسم تشییع پیکر امیر نراقی شرکت کردبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر احمد رضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در مراسم تشییع رییس سابق اداره بهداشت و درمان نزاجا که با حضور جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش برگزار شد، گفت: دکتر نراقی همانند سربازی فداکار در تمامی عرصه های دوران دفاع مقدس و پس از آن حضوری چشمگیر داشت و کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت.

وی افزود: مرحوم نراقی خدمت رسانی را وظیفه مهم خود می دانست و در اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش اقدامات موثری را به یادگار گذاشته است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه دکتر نراقی در خصوص طرح های مردم یاری فعالیت های بسیار مطلوبی را انجام داد، اظهار کرد: از خدمات ارزنده پزشکی مرحوم نراقی، اعزام گردان های پزشکی با تجهیزات مناسب به مناطق محروم و کم برخوردار بود که در دوران خدمتی ایشان انجام شد.

پوردستان تصریح کرد: زنده یاد نراقی به جهت شغل پزشکی خود طرح رسیدگی به سربازانی که دچادر مشکلات ارتوپدی بودند را در دستور کار خود قرار داد و بصورت رایگان سربازان بی بضاعت را معالجه می کرد.

وی در پایان با بیان اینکه دکتر نراقی علم و دانش نظامی و پزشکی را به خوبی می دانست و در تمامی فعالیت های خود به‌کار می بست، گفت: وی سربازی ولایت مدار خواند و از پزشکان برجسته و مجرب ارتش بود که خدمات شایسته ایشان در اذهان باقی خواهد ماند.


[ سه شنبه 10 بهمن 1396 ] [ 19:43 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید