سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان

بیشتربخوانید:سایه دقیق‌ترین راکت ایرانی روی سر دشمنان


[ دو شنبه 28 آبان 1397 ] [ 20:13 ] [ یاشار ]
[ ]

دیدار نوبخت و دریادار سیاری درباره بودجه ارتش

دیدار محمدباقر نوبخت و دریادار سیاری درباره بودجه ارتش امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ۲۷ آبان ماه با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه دیدار کردند.

 در این دیدار امیردریادار سیاری و نوبخت درباره بودجه ارتش در لایحه سال آینده و تخصیص‌های سال جاری گفت‌وگو کردند.

دیدار نوبخت و دریادار سیاری


[ دو شنبه 28 آبان 1397 ] [ 20:12 ] [ یاشار ]
[ ]

باید "حشدالشعبی" را حفظ کرد/ مقابل دشمنان با قدرت بایستید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر  روز (شنبه) در دیدار آقای برهم صالح رئیس جمهور عراق و هیأت همراه، با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در عراق و انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر و مسئولان دیگر و ایجاد ثبات و استقرار، تأکید کردند:

راه غلبه بر مشکلات و مقابله با توطئه های بدخواهان، حفظ اتحاد ملی در عراق، شناخت صحیح دوست و دشمن و ایستادگی در مقابل دشمن وقیح، تکیه بر نیروی جوانان و حفظ و تقویت ارتباط با مرجعیت است.

باید "حشدالشعبی" را حفظ کرد


[ دو شنبه 27 آبان 1397 ] [ 20:11 ] [ یاشار ]
[ ]

سیا رسماً به ترکیه اطلاع داد بن سلمان دستوردهنده اصلی قتل خاشقجی است

سازمان سیا رسماً به ترکیه اطلاع داد که محمد بن سلمان آمر اصلی قتل خاشقجی استشبکه الجزیره روز شنبه به نقل از منابع ترکیه‌ای گزارش داد سازمان سیا چند روز پیش رسماً به دولت ترکیه اطلاع داده آنها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، آمر اصلی قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی،  است.

پیش از این نیز واشنگتن‌ پست به نقل از منابع آگاه  اعلام کرده بود سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) پس از بررسی مستندات، با اطمینان بالا به این جمع‌بندی رسیده که بن سلمان شخصا دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است.

بن سلمان دستوردهنده اصلی قتل خاشقجی است


[ دو شنبه 27 آبان 1397 ] [ 20:11 ] [ یاشار ]
[ ]

ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان است

ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان است امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اولین کنفرانس بین المللی «امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهرها راهکارها و چالش‌ها»  که امروز شنبه ۲۶ آبان ماه در وزارت کشور برگزار شد،گفت: امنیت اصلی اساسی بوده که به صورت مستقیم با مرزها در ارتباط است؛ این درحالی است که به دلیل شرایط امنیتی کشورمان، نیروهای مرزی ناچارند فعالیت های مضاعفی را از خود نشان دهند.

ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان


[ دو شنبه 26 آبان 1397 ] [ 20:10 ] [ یاشار ]
[ ]

واکنش فرمانده کل ارتش به درگیری‌های اخیر در نوار غزه

امیر موسوی

 سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار طهرانی مقدم  در جمع خبرنگاران گفت: قدرت نظامی یکی از اهرم‌های اصلی محقق کردن آرمان‌های انقلاب است.

وی افزود: شهید طهرانی مقدم تمام اراده، دانش، سلامتی و  توان خود را در این راه گذاشت تا آرمان‌های انقلاب را محقق کند که الحمدلله محقق شد و ما امروز برکات آن را می بینیم. 

فرمانده کل ارتش  با اشاره به درگیری‌های اخیر در  نوار غزه و مجبور شدن رژیم صهیونیستی به پذیرش آتش بس گفت: این پیروزی ورقی جدید از پیروزی‌های مقا‌ومت در مقابل رژیم‌صهیونیستی است تا روزی برسد که دیگر این رژیم از دیدن آن روز عاجز شود.


[ دو شنبه 25 آبان 1397 ] [ 20:9 ] [ یاشار ]
[ ]

رژیم صهیونیستی از دسترسی زمینی ایران به مناطق اشغالی هراسناک است


سرلشکر موسوی امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرماندهی کل ارتش در مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد شهید حاج حسن طهرانی مقدم و شهدای هوافضای سپاه که در محل حسینیه امام رضا(ع) نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که توانستم امروز در این جمع نورانی حضور داشته باشم.

فرماندهی کل ارتش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از عدم کارایی گنبد پنبه‌ای، سرخورده است گفت: این رژیم نامشروع از دسترسی زمینی ایران به مناطق اشغالی هراسناک است.


[ دو شنبه 24 آبان 1397 ] [ 21:8 ] [ یاشار ]
[ ]

اگر از ظرفیت‌های ملی درست استفاده شود، مشکلات اقتصادی حل خواهد شد

پرچم‌داری یک بانوی چادری برای کاروان ایران یک قدرت‌نمایی فرهنگی بودحضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار مدال آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، ضمن تجلیل از افتخارآفرینی قهرمانان جانباز و معلول، این قهرمانی را نشان دهنده عزم راسخ و به‌کار انداختن ظرفیت های پنهان دانستند و خطاب به آنان گفتند: کار با ارزش شما این بود که نشان دادید اگر ظرفیت‌های مغفول در وجود انسان و یا در کشور به‌کار انداخته شود، قطعاً زمینه ساز پیشرفت و موفقیت‌های بزرگ خواهد بود.

اگر از ظرفیت‌های ملی درست استفاده شود


[ دو شنبه 23 آبان 1397 ] [ 23:7 ] [ یاشار ]
[ ]

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا کرد

لیبرمن: از سمتم استعفا می‌دهمبه نقل از المیادین، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به خاطر مخالفتش با تصمیم کابینه این رژیم در خصوص آتش‌بس در غزه از سمت خود استعفا کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد در نتیجه استعفای وی‏، حزب او نیز کابینه را ترک می‌کند و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اکثریت ضعیفی در پارلمان خواهد داشت.برخی رسانه‌های اسرائیلی به نقل از یک منبع در حزب لیکود اعلام کردند پیش‌بینی می‌شود پس از استعفای آویگدور لیبرمن، بنیامین نتانیاهو جانشین وی شود.

لیبرمن استعفا کرد


[ دو شنبه 23 آبان 1397 ] [ 23:55 ] [ یاشار ]
[ ]

نیروی دریاییِ ما حرف اول را در منطقه می‌زند

نیروی دریاییِ ما حرف اول را در منطقه می‌زند امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن سفر به هند برای شرکت در همایش دهمین سالگرد تاسیس سمپوزیوم نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند موسوم به (IONS)  در دیدار با حجت السلام مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هند، اهداف ماموریت و روند شکل‌گیری اجلاس IONS و میزبانی موفق جمهوری اسلامی ایران از این همایش را تشریح کرد.

خانزادی نیز در این دیدار ضمن بیان قدرت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروزه نیروی دریایی ما از نظر مهم‌ترین شاخص که میزان تاثیرگذاری در منطقه و داشتن نیروی انسانی خلاق است، حرف اول را در منطقه می‌زند.


[ دو شنبه 22 آبان 1397 ] [ 22:54 ] [ یاشار ]
[ ]

فرمانده کل ارتش از تلاش‌های امدادگران در زلزله کرمانشاه تقدیر کرد

فرمانده کل ارتش ازتلاش‌های امدادگران در زلزله کرمانشاه تقدیر کردامبر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به استان کرمانشاه امروز دوشنبه ۲۱ آبان ماه با حضور در تیپ ۱۸۱ زرهی نیروی زمینی ارتش مستقر در اسلام آباد غرب، از بخش های مختلف این یکان بازدید و از کارکنان ارتش در امداد رسانی به موقع به زلزله‌زدگان منطقه غرب کشور تقدیر کرد.

وی ضمن بازدید از اماکن، ستون های خودرویی و ادوات زرهی تیپ ۱۸۱ زرهی اسلام آباد غرب ، آمادگی رزمی و تاکتیکی این تیپ را مورد ارزیابی قرار داد.


[ دو شنبه 22 آبان 1397 ] [ 22:34 ] [ یاشار ]
[ ]

اگر روحیه جهاد وشهادت گسترش یابد گرایش به شرق وغرب رخت برخواهد بست

رهبر انقلاب

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قزوین که در تاریخ ۱۴ آبان ۹۷ برگزار شده بود، در محل این همایش در قزوین منتشر شد.

 حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به موقعیت جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی قزوین گفتند: بزرگان، علما و شهدای برجسته قزوین و سوابق این استان در آزمون بزرگ دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مایه افتخار است.

بیشتر بخوانید:اگر روحیه جهاد وشهادت گسترش یابد گرایش به شرق وغرب رخت برخواهد بست


[ دو شنبه 21 آبان 1397 ] [ 21:32 ] [ یاشار ]
[ ]

افتتاح نمایشگاه تهدیدات نوپدید دفاعی- نظامی

نمایشگاه تهدیدات نوپدید دفاعی- نظامی افتتاح شد آیین افتتاحیه نمایشگاه تهدیدهای نوپدید دفاعی- نظامی با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا برگزار شد.

در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، مدیریت دانش، اتاق‌های فکر مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح، دانشگاه  عالی دفاع ملی، مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی عرضه شده است.


[ دو شنبه 21 آبان 1397 ] [ 21:32 ] [ یاشار ]
[ ]

سرلشکر موسوی از یگان های مستقر در کرمانشاه بازدید کرد

سرلشکر موسوی از یگان های مستقر در کرمانشاه بازدید کرد امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری ایران با همراهی امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی  روز یکشنبه ۲۰ آبان ماه از کلیه اماکن یگان پشتیبانی منطقه یک نیروی زمینی ارتش، گروه ۴۰۴ فاوا و  بخش های مختلف قرارگاه غرب بازدید کرد.

در این بازدید فرمانده کل ارتش  وضعیت تاکتیکی و رزمی یگان ها را مورد ارزیابی قرار داد و از نمایشگاه ابتکارات، تحقیقات و دستاوردهای یگان های مختلف بازدید کرد.


[ دو شنبه 21 آبان 1397 ] [ 21:28 ] [ یاشار ]
[ ]

توهین وزير خارجه آمريکا به مردم ایران

توهین وزیر خارجه آمریکا به مردم ایران به نقل از نیوزویک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی توهین‌آمیز درباره مردم ایران گفت «ایران اگر می‌خواهد مردمش غذا بخورند باید به حرف آمریکا گوش کند.»

به نوشته نیوزویک، پمپئو در مصاحبه‌ای گفته است به نفع ایران است که به حرف آمریکا گوش کند؛ در غیر این صورت، مردم ایران بهای آن را خواهند پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به شروط دوازده‌گانه آمریکا برای عقد یک توافق جدید با ایران و لغو تحریم‌ها تصریح کرده است: «ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد مردمش غذا بخورند یا نه.» 

بیشتر بخوانید:اظهارات توهین‌آمیز پمپئو درباره ایران

سگ دربار ترامپ باز دوباره واق واق کرد


[ دو شنبه 20 آبان 1397 ] [ 20:26 ] [ یاشار ]
[ ]

تل‌آویو و حیفا زیر سایه کدام موشک‌های ایرانی قرار دارند؟

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

تل‌آویو و حیفا زیر سایه کدام موشک‌های ایرانی قرار دارند؟

بیشتر بخوانید:تل‌آویو و حیفا زیر سایه کدام موشک‌های ایرانی قرار دارند؟


[ دو شنبه 18 آبان 1397 ] [ 18:25 ] [ یاشار ]
[ ]

آمادگی کامل ارتش و سپاه برای دفاع از حریم هوایی کشور در رزمایش ولایت ۹۷

دریادار دوم سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت۹۷ با اشاره به ویژگی‌های این رزمایش اظهار کرد:

وحدت، همدلی، هماهنگی و تعامل مثال زدنی بین یگان‌های پدافند هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه از مهمترین ویژگی و دستاورد این رزمایش بود که کار و محصول مشترک به مراتب بهتری خواهد داشت.
وی افزود: رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت۹۷ فرصت مناسب و خوبی برای ارزیابی طرح‌های عملیاتی پدافند هوایی در قالب شبکه یکپارچه بود که احیاناً اگر نقاط ضعفی هم وجود دارد آن را استخراج کرده و بر روی آن کار کنیم.

آمادگی کامل ارتش و سپاه برای دفاع از حریم هوایی کشور


[ دو شنبه 17 آبان 1397 ] [ 17:24 ] [ یاشار ]
[ ]

هماهنگی ارتش و سپاه پاسداران نماد اقتدار ملی است

هماهنگی ارتش و سپاه پاسداران نماد اقتدار ملی است امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) امروز سه‌شنبه ۱۵ آبان ماه  در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک پدافندی ولایت ۹۷ گفت:

از نقاط بارز این رزمایش محوریت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور در ایجاد هماهنگی همه ارکان دفاع هوایی کشور است که باعث می‌شود بتوانیم از همه ظرفیت‌های نیروهای مسلح برای پدافند بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مشخصه‌های این رزمایش استفاده از تجهیزات بومی موشکی، توپخانه ای، راداری، شنود الکترونیکی و سیگنالی و سامانه‌های ارتباطی نوین است

که در بخش سامانه‌های موشکی، سامانه تلاش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) عملکرد مناسبی داشت و سامانه موشکی مرصاد متحرک این قرارگاه هم با استفاده از موشک‌های جدید با موفقیت ماموریت انهدام اهداف را انجام داد.

بیشتر بخوانید:هماهنگی ارتش و سپاه پاسداران نماد اقتدار ملی است


[ دو شنبه 17 آبان 1397 ] [ 17:24 ] [ یاشار ]
[ ]

رادار سه بعدی "بشیر" عملیاتی شد

رادار سه بعدی در دومین روز از رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97، سامانه راداری سه بعدی و کنترل هواپیمای شکاری "بشیر"نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مورد بهره برداری عملیاتی قرار گرفت.

 در جریان رزمایش پدافند هوایی و در کنار انواع سامانه‌های رزمی موشکی و توپخانه‌ای از طیف وسیعی از تجهیزات راداری نیز مورد استفاده قرار گرفت.ازجمله این رادارها می‌توان به رادارهای جستجوگر مطلع الفجر، کشف الکترواپتیک رعد و سامانه کشف کروز کاوش اشاره کرد.

همچنین در این رزمایش برای اولین بار سامانه راداری سه بعدی و کترل هواپیمای شکاری "بشیر" مورد بهره برداری عملیاتی قرار گرفت.


[ دو شنبه 15 آبان 1397 ] [ 15:23 ] [ یاشار ]
[ ]

ارتش لحظه‌ای فرصت برای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی را نمی‌دهد

ارتش لحظه‌ای فرصت برای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی را نمی‌دهدامیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفدهمین دوره آموزش نظری معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، در جمع اساتید، فرماندهان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری گفت:

اتحاد و همدلی رزمندگان ارتش، سپاه و بسیج مردمی در دوران دفاع مقدس، دشمن بعثی را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت و این اتحاد رمز پیروزی آن‌ها بود.

ارتش لحظه‌ای فرصت برای تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی را نمی‌دهد


[ دو شنبه 15 آبان 1397 ] [ 15:22 ] [ یاشار ]
[ ]

انهدام اهداف هوایی توسط موشک‌های طبس و مرصاد

انهدام اهداف هوایی توسط موشک‌های طبس و مرصاددر دومین روز از رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97، موشک‌های زمین به هوای "شلمچه" اهداف هوایی را مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

همچنین در این مرحله از رزمایش سامانه موشکی برد متوسط "طبس" نیروی هوافضای سپاه پاسداران  نیز در این رزمایش اقدام به شلیک و انهدام اهداف متخاصم کرد.

امیر سیدمحمود موسوی، سخنگوی رزمایش، با موفقیت‌آمیز خواندن شلیک‌های موشک شلمچه و سامانه طبس،گفت: ساخت و به کارگیری این تجهیزات با فناوری های پیشرفته نشان می دهد که ما هیچ گلوگاهی نداریم و می توا نیم تمامی نیازهای خود را با تکیه بر توان داخلی تامین کنیم.


[ دو شنبه 15 آبان 1397 ] [ 15:22 ] [ یاشار ]
[ ]

یک فروند جنگنده اف-۱۴ در پایگاه شهید بابایی اوِرهال شد

یک فروند جنگنده اف-۱۴ در پایگاه شهید بابایی اوِرهال شد متخصصان و کارکنان فنی گردان اورهال پایگاه شهید بابایی با تکیه بر دانش بومی و تجربه چهل ساله خود و صرف 35 هزار نفر ساعت کار و تلاش مستمر و با 15 تخصص مختلف توانستند هواپیمای F-14 را که چندین سال زمین‌گیر شده بود بازآماد کنند.

این هواپیما پس از انجام پرواز آزمایشی، صبح امروز پس از تست نهایی به ناوگان عملیاتی نیروی هوایی ارتش پیوست.

بر اساس این گزارش، هواپیمای F-14 یک هواپیمای جنگنده مافوق صوت آمریکایی که برای اولین بار در سال 1355 وارد ناوگان ارتش ایران و در پایگاه هوایی شهید بابایی مستقر شد.

قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نگهداری از این هواپیما به عهده مستشاران آمریکایی حاضر در ایران بود و کارکنان ایرانی حق هیچ‌گونه کار تخصصی بر روی این پرنده را نداشتند.

اما اکنون بعد از گذشت حدود 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران متخصصان گردان نگهداری پایگاه هوایی شهید بابایی با تجربه چهل ساله خود در نگهداری از این مدل هواپیما توانستند یک فروند F-14 را اورهال کنند.


[ دو شنبه 15 آبان 1397 ] [ 15:21 ] [ یاشار ]
[ ]

سامانه موشکی پدافندی با نام "مرصاد" رونمایی شد

سامانه موشکی پدافندی با نام در دومین روز از این رزمایش مشترک هوایی ولایت 97، سامانه موشکی زمین به هوای ارتفاع متوسط «مرصاد» با شلیک چند فروند موشک انواع اهداف هوایی را مورد اصابت قرار داد.

این سامانه ارتفاع متوسط از موشک و خودروی حامل جدید بهره می برد که توان تحرک پذیری بالایی به آن می‌دهد.

ازجمله دیگر تغییرات ایجاد شده در این سامانه می توان به دیجیتال شدن بسیاری از تجهیزات مربوطه و نیز افزایش برد رادار آن اشاره کرد.

امیر سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش نیز با اشاره  به شلیک سامانه موشکی «مرصاد»، آن را یکی از تجهیزات جدید ساخت متخصصان جوان کشور و صنایع دفاعی معرفی کرد و گفت: این تجهیزات در سال‌های اخیر علی رغم تحریم‌های همه جانبه در حوزه نظامی بدست آمده است.

سامانه موشکی «تلاش» ۳هدف هوایی را سرنگون کرد


[ دو شنبه 15 آبان 1397 ] [ 15:21 ] [ یاشار ]
[ ]

کلیه مدال‌آوران مسابقات جهانی و آسیایی از خدمت سربازی معاف می‌شوند

کلیه مدال‌آوران مسابقات جهانی و آسیایی از خدمت سربازی معاف می‌شوندمرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح امروز سه شنبه ۱۵ آبان ماه در بیانیه ای اعلام کرد :

با موافقت مقام معظم فرماندهی کل قوا، علاوه بر نفرات اول تا سوم مسابقات المپیک و نفرات اول و دوم مسابقات جهانی، اول مسابقات آسیایی، نفرات سوم مسابقات جهانی و نفرات دوم و سوم آسیایی نیز در شمول مقررات سرباز قهرمان قرار گرفته، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

معاونت نیروی انسانی ستاد کل با صدور اطلاعیه ای اعلام داشت:

با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم فرماندهی کل قوا علاوه بر ورزشکاران مدال آور که در عرصه جهانی و آسیایی موفق به اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای نام ایران اسلامی شده اند،

من‌بعد نفرات سوم مسابقات جهانی و نفرات دوم و سوم مسابقات آسیایی نیز در شمول مقررات سرباز قهرمان قرار گرفته و از انجام خدمت دوره ضرورت معاف خواهند شد.

  مدال‌آوران مسابقات جهانی و آسیایی از خدمت سربازی معاف می‌شوند


[ دو شنبه 15 آبان 1397 ] [ 15:20 ] [ یاشار ]
[ ]

تک‌تیرانداز کوتاه‌برد نیروهای مسلح ایران

یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده موشک‌های بالستیک هستند.

موشک فاتح؛ تک‌تیرانداز کوتاه‌برد نیروهای مسلح ایران

موشک بالستیک نوعی موشک است که بخش اعظمی از مسیر خود را به صورت منحنی و یا به شکل توپ طی می‌کند که به این حرکت بالستیک می‌گویند و انتخاب کلمه ball یا همان توپ نیز به همین علت است.

بیشتر بخوانید:تک‌تیرانداز کوتاه‌برد نیروهای مسلح ایران


[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 14:19 ] [ یاشار ]
[ ]

رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 97 از فردا آغاز می‌شود

�رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت 97 �از فردا آغاز می‌شودرزمایش مشترک پدافند هوایی با عنوان مدافعان آسمان ولایت ۹۷ از فردا دوشنبه ۱۴ آبان ماه به مدت دو روز در گستره بزرگی از آسمان کشور برگزار می‌شود.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری رئیس هیأت مدیره برگزاری این رزمایش طی نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: این رزمایش با حضور قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا(ص)، نیرو هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخشی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گستره‌ای به اندازه ۵۰۰ هزار کیلومترمربع و در بخش‌هایی از شمال، غرب، شرق و مرکز کشور از فردا آغاز می‌شود.

رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت


[ دو شنبه 14 آبان 1397 ] [ 14:18 ] [ یاشار ]
[ ]

دیلی اکسپرس: ایران با ساخت نسل جدیدی از جنگنده‌های بومی، غرب را در شوک فرو برده است

دیلی اکسپرس: ایران با ساخت نسل جدیدی از جنگنده‌های بومی غرب را در شوک فرو برده استروزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت ایران با ساخت نسل جدیدی از جنگنده های بومی خود جامعه نظامی غرب را در شوک فرو برده است.

در این گزارش آمده است ایران همزمان با آماده شدن برای مقابله با دور جدیدی از تحریم های آمریکا، تولید انبوه جنگنده پیشرفته نسل چهارم کوثر را آغاز کرده است؛ جنگنده ای که کاملا بومی است و به دست متخصصان ایرانی طراحی شده است.

بازتاب رونمایی از جنگنده کوثر در روزنامه انگلیسی


[ دو شنبه 13 آبان 1397 ] [ 13:16 ] [ یاشار ]
[ ]

یوم‌الله 13 آبان یکی از نقاط برجسته و سرنوشت ساز تاریخ ایران است

یوم‌الله 13 آبان یکی از نقاط برجسته و سرنوشت ساز تاریخ ایران است ارتش جمهوری اسلامی ایران  به مناسبت یوم‌الله 13 آبان، روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار جهانی بیانیه‌ای صادر کرد و این روز تاریخی را یکی از این نقاط برجسته و سرنوشت ساز تاریخ ایران است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

تاریخ این مرز و بوم گواه است؛ از زمانی که ملت مسلمان ایران، با هدایت و رهبری مقتدا و مراد خود امام خمینی (ره)، عاشورا و مکتب سرخ حسینی را اساس حرکت خود قرار داد، نقاط عطف تاریخ این سرزمین همه رنگ و بوی عزت و اقتدار حسینی و عاشورایی به خود گرفت و یوم‌الله 13 آبان یکی از این نقاط برجسته و سرنوشت ساز تاریخ ایران است.

 


[ دو شنبه 13 آبان 1397 ] [ 13:16 ] [ یاشار ]
[ ]

برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با شعار «هیهات منا الذله» در سراسر کشور

همزمان با سی و نهمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره)، ویژه برنامه سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سراسر کشور برگزار شد.

امسال هم مردم آزاده کشورمان در روز ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با سر دادن شعار «هیهات من الذله» در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و یزید زمانه می ایستند.

برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با شعار «هیهات منا الذله» در سراسر کشور

بیشتر بخوانید:

برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با شعار «هیهات منا الذله» در سراسر کشور


[ دو شنبه 13 آبان 1397 ] [ 13:15 ] [ یاشار ]
[ ]

افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی کوثر

امیرحاتمی: صرفه جویی ارزی ۷ میلیون دلاری با تولید هر فروند جت جنگنده ایرانی کوثرامیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی در نشست خبری افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی کوثر، گفت: خداوند منان را شاکر هستیم که در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امروز موفق شدیم در حضور برادران عزیزمان امیر موسوی و امیر نصیرزاده خط تولید هواپیمای جت جنگنده پیشرفته کوثر را افتتاح کنیم.

وی افزود: این هواپیما در ۳۱ مرداد سال ۹۷ و در حضور ریاست جمهوری رونمایی شده همانجا وعده کردیم در اولین فرصت خط تولید این هواپیما که تمام آزمایش‌ها و تست‌های خود را طی کرده بود افتتاح کنیم.

صرفه جویی ارزی ۷ میلیون دلاری با تولید جت جنگنده ایرانی کوثر


[ دو شنبه 12 آبان 1397 ] [ 12:14 ] [ یاشار ]
[ ]

آمریکای امروز از آمریکای چهل سال قبل به‌مراتب ضعیف‌تر است/

دانش‌آموزان و دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردندحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان با تجلیل از حضور پرمعنا و عظیم مردم در «رزمایش بی نظیر، توصیف ناپذیر و شگفتی ساز اربعین»،

سه حادثه ۱۳ آبانِ ۴۳، ۵۷ و ۵۸ را نشانه هایی از چالش عمیق و مستمر ملت ایران و آمریکا خواندند و با اشاره به شکست شیطان بزرگ در تحقق هدف اصلی توطئه های ۴۰ سال اخیر آن یعنی بازگشت به سیطره دوران رژیم ستم شاهی در ایران تأکید کردند:


[ دو شنبه 12 آبان 1397 ] [ 12:13 ] [ یاشار ]
[ ]

نشست هم اندیشی فرمانده کل ارتش با تعدادی از درجه‌داران برگزار شد

نشست هم اندیشی فرمانده کل ارتش با تعدادی از درجه‌داران برگزار شد امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از درجه‌داران نیروی هوایی ارتش در ستاد آجا دیدار کرد.

در ادامه برپایی نشست‌های هم اندیشی فرمانده کل ارتش با اقشار مختلف آجا، امیر سرلشکر موسوی با تعدادی از درجه‌داران نیروی هوایی ارتش در ستاد آجا دیدار کرد.

گفتنی است؛کارکنان حاضر در این نشست به بیان دیدگاه‌ها، چالش‌ها و مشکلات حوزه خدمتی خود پرداختند.

امیر سرلشکر موسوی نیز با تاکید بر مفید بودن تداوم برگزاری این نشست ها در رده های مختلف و استقبال از دیدگاه‌های مطرح شده در این دیدار، ضمن تبیین اهداف و راهبردهای ارتش در حوزه های گوناگون، در مورد موضوعات مطرح شده از سوی درجه داران، با آن ها تبادل نظر و گفت‌و‌گو کرد.


[ دو شنبه 11 آبان 1397 ] [ 11:13 ] [ یاشار ]
[ ]

تحویل‌ مجتمع‌های مسکونی به اعضای پروژه‌های مسکن ارتش

مسکن

 به نقل از روابط عمومی ارتش، شورای عالی معیشت ارتش اعلام کرد، از امروز (30مهر ماه) تا پایان سال، هر 10 روز یک مجتمع مسکونی آماده تحویل به اعضای پروژه‌های مسکن ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

بر اساس این گزارش برابر اعلام شورای عالی معیشت ارتش جمهوری اسلامی ایران، به همت بنیاد تعاون ارتش، بلوک N1 (نیلوفر) شهرک شهید سرلشکر کشوری اصفهان، به تعداد 130 واحد مسکونی تکمیل و آماده واگذاری به اعضا شده است.

در همین راستا تصریح شده است، آماده شدن هر 10 روز یک مجتمع مسکونی که برخی مشتمل بر بلوک‌هایی با بیش از 300 واحد در نقاط مختلف کشور است، با تلاش مجدانه و ایجاد شیفت‌های کاری شبانه روزی با هدف رفع دغدغه‌های حوزه معیشتی در زمینه تأمین مسکن شخصی کارکنان و خانواده‌های شریف ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است.


[ دو شنبه 10 آبان 1397 ] [ 10:11 ] [ یاشار ]
[ ]

اقتدار نظامی یکی از ارکان اصلی استقلال کشور است

اقتدار نظامی یکی از ارکان اصلی ستقلال کشور استامیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در همایش معاونین و مسئولان سیاسی نیروهای مسلح که امروز دوشنبه ۷ آبان ماه برگزار شد،

با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) گفت: امروز سازمان های تابعه وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نماد عینی اقتصاد مقاومتی هستن؛ چرا که سیاست گزاری ها، دکترین ها، هدف گزاری ها، راهبردها و اقدامات با نیروهای کارآمد درونی و با دانش روز دنبال می شود.

رستگاری افزود: استراتژیست ها  معتقد اند که صنایع دفاعی هر کشوری به لحاظ برخورداری از متخصص ترین افراد و پیچیده ترین فناوری ها به عنوان صنایع راهبردی کشورها به شمار می آید.

اقتدار نظامی یکی از ارکان اصلی استقلال کشور است


[ دو شنبه 8 آبان 1397 ] [ 8:0 ] [ یاشار ]
[ ]

بازکردن و تعمیر موتور هواپیمای ایلوشین نهاجا

پرونده ویژه "اورهال" ــ 5|گزارش ویدئویی: بازکردن و تعمیر موتور هواپیمای ایلوشین نهاجاپایگاه هوایی شهید دوران شیراز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در 15کیلومتری جنوب شیراز و با دو باند پروازی افتتاح شد. در ابتدا محل آموزش خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود ولی پس از ورود هواپیماهای C-130 به ناوگان ترابری نیروی هوایی، پایگاه شیراز به پایگاه اصلی هواپیماهای ترابری C-130 مبدل شد.

پس از دوران دفاع مقدس و با ورود هواپیماهای ایلوشین به کشورمان پایگاه هوایی شیراز به محل اصلی استقرار این هواپیماها تبدیل شد. از آن زمان به بعد، اورهال هواپیماهای C-130 و ایلوشین نیروی هوایی در این پایگاه هم، انجام می‌شود.


[ سه شنبه 6 آبان 1397 ] [ 15:15 ] [ یاشار ]
[ ]

پدافند غیرعامل در مقابل تهاجم دشمنان علمی، جدی و همه‌جانبه باشد

مسئولان سازمان پدافند غیرعامل با رهبر معظم انقلاب دیدار کردندحضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار رئیس و مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت روزافزون پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدهای نو شونده دشمنان، تأکید کردند: در مقابل شیوه‌های پیچیده تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به صورت علمی، دقیق، به‌روز و همه‌جانبه عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای توجه مسئولان در همه بخش‌ها به اهمیت پدافند غیرعامل را لازم دانسته و افزودند: اگر مدیران کشور اهمیت این مسئله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به طور شایسته توسعه پیدا نکند، کشور در معرض تهدیدهای بعضاً غیرقابل جبران قرار خواهد گرفت، بنابراین مسئولان بخش‌های مختلف کشور چه بخشهای نظامی و چه بخشهای غیرنظامی، باید با پدافند غیرعامل همکاری کامل و لازم انجام دهند.


[ سه شنبه 6 آبان 1397 ] [ 14:14 ] [ یاشار ]
[ ]

آژیرهای خطر در سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد

اسرائیل

آژیرهای خطر در سرزمین‌های اشغالی به دنبال شلیک چند موشک از غزه به صدا درآمد.

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه خبر دادند.

رسانه‌های فلسطین به نقل از این رسانه‌ها شامگاه جمعه اعلام کردند که ۶ موشک از سمن نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست شلیک شده و سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی فعال شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، ۶ موشک مذکور به سمت شهرک‌ «غلاف غزه» در نزدیکی نوار غزه شلیک شده است.


[ سه شنبه 5 آبان 1397 ] [ 10:14 ] [ یاشار ]
[ ]

عکس/ نصب "شعار معنادار" در موکب عراقی!

در ایامی که عوامل نفاق در پی جدایی و اختلاف افکنی بین دو ملت ایران و عراق بودند، رسیدن ایام اربعین، تجلی وحدت بین دو ملت شد.


[ سه شنبه 4 آبان 1397 ] [ 12:13 ] [ یاشار ]
[ ]

بازدید فرمانده کل ارتش از دانشگاه افسری پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)

فرمانده ارتش از دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی بازدید کرد

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از بخش‌های مختلف دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌ الانبیاء (ص) بازدید کرد.

 به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور غیرمترقبه در دانشگاه افسری پدافند هوایی خاتم‌ الانبیاء(ص) از بخش‌های مختلف این دانشگاه، اعم از کلاس‌های درس، اماکن ورزشی، آسایشگاه و سایر بخش‌ها بازدید کرد.همچنین فرمانده کل ارتش در حاشیه این بازدید، با فرماندهان، اساتید و دانشجویان دانشگاه افسری پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) دیدار و گفتگو کرد.

در این بازدید امیر سرتیپ دوم فرج پور فرمانده دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌ الانبیا (ص)، گزارشی از روند جاری دانشگاه ارائه کرد.


[ سه شنبه 3 آبان 1397 ] [ 11:12 ] [ یاشار ]
[ ]

فرمانده جدید دانشگاه شهید ستاری منصوب شد

image.png

فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری طی حکمی از سوی فرمانده نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

 مراسم معارفه فرمانده جدید دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری با حضور امیر سرتیپ خلبان ستاد عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش(نهاجا) و حجت الاسلام و المسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و جمعی از فرماندهان و مسئولین در سالن بریفینگ ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

در این مراسم طی حکمی از سوی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد سید محمد میرسمیعی به سمت فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری منصوب شد.

امیر سرتیپ دوم میر سمیعی از خلبانان هواپیمای F۷ و پیش از این مسئولیت‌هایی نظیر مدیریت عملیات نیروی هوایی ارتش  و جانشینی پایگاه هوایی شهید بابایی را در کارنامه خود دارد. پیش از او امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی هادیان فرماندهی دانشگاه شهید ستاری را بر عهده داشت.


[ سه شنبه 3 آبان 1397 ] [ 20:11 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید