وقوع حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز

تروریست‌ها از پارک پشت جایگاه مسئولین به رژه نیروهای مسلح در اهواز تیراندازی کردند.

وقوع حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز / تیراندازی همچنان ادامه دارد +فیلم و عکس

 صبح امروز تروریست‌ها با پوشش لباس نظامی به سوی جایگاه رژه نیروهای مسلح در اهواز تیراندازی کردند.

در این حادثه تروریست ها نتوانستندوارد مراسم مراسم رژه شوند و صرفاً از فاصله دور به سوی به سوی مراسم و یگانهای رژه رونده شلیک کرده اند.

شنیده ها حاکی است که در این مراسم چند تن نیز شهید و مجروح شدند.

هم اکنون حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح اهواز خاتمه یافته و گروه های چک و خنثی برای پاکسازی در محل حضور دارند. 

بنابه خبر موثق، یکی از تروریست ها زخمی و یکی دیگر نیز دستگیر شده که موضوع همچنان تحت پیگیری است.


[ جمعه 31 شهريور 1397 ] [ 21:51 ] [ یاشار ]
[ ]

رژه مشترک نیروهای مسلح برگزار شد

رژه نیروهای مسلح برگزار شد در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس رژه مشترک نیروهای مسلح کشور صبح امروز شنبه 31 شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و فرماندهان لشکری در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.


[ جمعه 31 شهريور 1397 ] [ 21:50 ] [ یاشار ]
[ ]

بیانیه ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

روحیه عاشورایی ملت ایران اجازه تحمیل اراده را نخواهد داد ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم».‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.

تلاقی عاشورای حسینی و هفته دفاع مقدس گواه این مطلب است که با پیروی از کلام نورانی «هیهات من الذله» هیچ مسیری روشن‌تر از راه حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و استکبار و بیداد نیست و راه ما نیز از نهضت عاشورا جدا نخواهد بود.


[ جمعه 30 شهريور 1397 ] [ 21:49 ] [ یاشار ]
[ ]

نتانیاهو: به اقدام علیه ایران ادامه می‌دهیم

نتانیاهو: به اقدام علیه ایران ادامه می‌دهیمنخست‌وزیر رژیم صهیونیستیروز پنج‌شنبه بار دیگر مدعی شد این رژیم به اقدامات خود علیه ایران در سوریه ادامه می‌دهد.

به نوشته وب‌سایت «تایمز اسرائیل»، بنیامین نتانیاهو چند روز پس از سقوط هواپیمای روسی در سوریه همچنین مدعی شد: «اسرائیل باید تمام تلاش خود را برای عدم وقوع جنگ انجام دهد، اما اگر جنگی بر ما تحمیل شود، با تمام قدرت علیه کسانی که قصد کشتن ما را دارند، اقدام می‌کنیم».


[ جمعه 29 شهريور 1397 ] [ 21:48 ] [ یاشار ]
[ ]

دستیابی به فناوری‌های راهبردی مدرن ادامه دارد

دستیابی به فناوری‌های راهبردی مدرن همچنان ادامه داردستاد کل نیرو‌های مسلح روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه در بیانیه‌ای با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، دفاع مقدس را الگوی مقاومت در برابر زیاده‌خواهی دشمنان برشمرد و تقارن آغاز هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را یادآور روز‌های حماسه و ایثار رزمندگان اسلام با تأسی به فرهنگ ناب و عظیم عاشورا دانست.

در  بیانیه‌ ستاد کل نیرو‌های مسلح آمده است: فرارسیدن هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا آحاد ملت سرافراز ایران اسلامی مقطع تاریخی جنگ تحمیلی هشت ساله قدرت‌های استکباری علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بازخوانی کنند و از صحنه‌های آموزنده و الهام‌بخش آن عبرت بگیرند.


[ جمعه 27 شهريور 1397 ] [ 21:48 ] [ یاشار ]
[ ]

تحریم برای ما یک فرصت طلایی بود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در حال هدف‌گذاری برای ساخت زیردریایی کلاس سنگین در آینده هستیم.

تحریم برای ما یک فرصت طلایی بود امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: یک سوم تجارت جهانی از طریق دریا صورت می‌گیرد که مهم ترین خطوط تجارت دریایی در مثلث طلایی که از اتصال تنگه هرمز، باب المندب و تنگه مالاکا تشکیل می‌شود، است و به یقین تنگه هرمز به طور کامل تحت کنترل جمهوری اسلامی ایران است.

تحریم برای ما یک فرصت طلایی بود


[ جمعه 26 شهريور 1397 ] [ 21:47 ] [ یاشار ]
[ ]

اولین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد

اولین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شداولین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان و هزاران نفر از مردم حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در سخنانی با بیان اینکه مومن باید دائماً مراقبه داشته باشد، گفت: انقلابی بودن به معنای آمادگی برای فداکاری در راه دین خداست و این روحیه موجب می‌شود تعلقات دنیوی، تعصبات غیرالهی و وسوسه‌های اهل باطل نتواند مؤمنان را سست و از مسیر انقلاب جدا کند.

در این مراسم همچنین آقایان بنی فاطمه و ارضی به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی در رثای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و اولاد مظلوم ایشان پرداختند.


[ جمعه 25 شهريور 1397 ] [ 21:46 ] [ یاشار ]
[ ]

ایران با استفاده از چه ابزاری تنگه هرمز را می بندد؟

جمهوری اسلامی ایران ابزارهایی دارد که به کمک آن ها می‌تواند تنگه هرمز را برای هر مدتی که می‌خواهد ببندد.

خروج آمریکا از برجام واکنش‌های زیادی را به همراه داشت؛ در یکی از این واکنش‌ها حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با اشاره به تحریم نفت ایران گفته بود: آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند کاملا جلوی صادرت نفت ایران را بگیرند. آن‌ها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود، اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه اش را ببینید.

ایران با استفاده از چه ابزاری تنگه هرمز را می بندد؟!

 


[ جمعه 25 شهريور 1397 ] [ 21:44 ] [ یاشار ]
[ ]

فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه از پایگاه هوادریای نداجا بازدید کردند

 به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش به همراه سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران از هوادریای شهید صفایی پایگاه دریایی بوشهر بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، دریادار خانزادی بعد از دیدار و گفتگوی صمیمی با فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در پایگاه دریایی بوشهر، از قسمت‌های مختلف (ساخت، تعمیرات، تجهیزات و مرکز آموزش خلبانی) هوادریای شهید صفایی پایگاه نیروی دریایی ارتش در بوشهر بازدید کردند.


[ جمعه 24 شهريور 1397 ] [ 21:40 ] [ یاشار ]
[ ]

مطالعه برای ساخت "پانتسیر ایرانی" آغاز شد

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی از آغاز مطالعه برای ساخت پانتسیر ایرانی خبر داد.

فتوکلیپ|مطالعه برای ساخت "پانتسیر ایرانی" آغاز شد

 سامانه پدافندهوایی برد کوتاه پانتسیر، یکی از بهترین سامانه‌های پدافندهوایی ارتفاع پست جهان به شمار می‌رود که توسط کشور روسیه ساخته شده است.

این سامانه که دارای دو توپ ۳۰ میلیمتری و ۱۲ موشک پدافندی است، در جنگ‌های اخیر منطقه عملکرد خوبی داشته است به طوریکه بسیاری از موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شده است را منهدم کرده است.

هم اکنون کشورهای عراق، سوریه و امارت جزو دارندگان پانتسیر در منطقه هستند.


[ جمعه 24 شهريور 1397 ] [ 21:39 ] [ یاشار ]
[ ]

#فرمانده کل قوا در مراسم دانش آموختگی دانشگاه های آجا "

#فرمانده_کل_قوا در مراسم #دانش آموختگی دانشگاه های #آجا "شما باید بایستید(#فضای_مجازی ) ... خدای متعال به شما کمک خواهد کرد."
#ارتش_مقتدر
#بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم
#چالش_دعوت_به_هوشیاری


[ جمعه 21 شهريور 1397 ] [ 21:38 ] [ یاشار ]
[ ]

سیاری: هرکس توانمندی ما را باور ندارد می تواند بیاید و ببیند

حبیب‌الله سیاری نمایه

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به بی اعتمادی برخی به توانمندی های نظامی کشور و ایجاد شک و شبهه در آن گفت: این موضوع قابل دیدن است و هرکس که باور نمی کند می تواند بیاید و ببیند.

 به نقل از روابط عمومی ارتش، امیردریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در برنامه جهان  سیاست گروه سیاسی رادیو ایران گفت: براساس قانون اساسی یکی ازماموریت های ارتش دفاع از تمامیت ارضی کشور  است که این وظیفه را با اتکا به توانمندی های داخلی به خوبی انجام داده است.


[ جمعه 20 شهريور 1397 ] [ 20:36 ] [ یاشار ]
[ ]

ارتش برای دشمنان آتش غضب خداوند است

ارتش برای دشمنان آتش غضب خداوند استامیرسرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم مشترک تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری در سخنانی در محضر فرمانده معظم کل قوا اظهار کرد:

با شکر و سپاس به درگاه خداوند بزرگ که ارتش جمهوری اسلامی ایران را شایسته میزبانی، ولی امر مسلمین قرار داد و با عرض خیر مقدم و تشکر از آن مقام معظم که توفیق زیارت را نصیب فرزندان ارتشی خود فرموده‌اند.

وی افزود: در پرتو برکات چهلمین سال پیروزی انقلاب و تشکیل نظام الهی جمهوری اسلامی ایران، امروز در این میدان شاهد رویش جوانه‌های انقلاب اسلامی در کسوت دانشجو و دانش آموخته هستیم که معنویت، بصیرت و بالندگی آن‌ها مایه روشنی چشم دوستان انقلاب و ناامیدی دشمنان غدّار اسلام و ایران است.


[ جمعه 20 شهريور 1397 ] [ 20:35 ] [ یاشار ]
[ ]

از زنده‌زنده سوزاندن مردم بی‌گناه تا قربانی کردن بسیجی‌ها جلوی پای عروس و داماد

از زنده‌زنده سوزاندن مردم بی‌گناه تا قربانی کردن بسیجی‌ها جلوی پای عروس و داماد

یکی از مباحث داغ و بحث برانگیزی که این روزها کاربران فضای مجازی دنبال می‌کنند موضوع  اعدام و به دار مجازات آویختن 3 تن از اعضای گروهک تروریستی کومله است.

دشمنان انقلاب اسلامی از زمان تأیید حکم اعدام رامین حسین پناهی و دو تن دیگر از تروریست‌های وابسته به گروهک کومله، با به راه انداختن کمپین‌های حمایتی از این تروریست‌ها در صفحات مختلف فضای مجازی و فعال کردن هشتک های مرتبط با اهداف خود در بی‌گناه جلوه دادن آن‌ها و معرفی آنها به عنوان فعال سیاسی و مدنی و نجات آن‌ها از جوخه اعدام سعی می‌کردند و البته این تلاش مغرضانه و به دور از وجدان بیدار انسانی بی‌نتیجه ماند.


[ جمعه 20 شهريور 1397 ] [ 20:34 ] [ یاشار ]
[ ]

اذعان روزنامه اسرائیلی به قدرت موشکی و اطلاعاتی سپاه

اذعان روزنامه اسرائیلی به قدرت موشکی و اطلاعاتی سپاهحمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌های حزب دموکرات کردستان (ح‌د‌ک) بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشته است.

در این میان، روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست در گزارشی در واکنش به این حمله نوشت: حمله موشکی ایران به دفتر حزب دموکرات کردستان در خاک عراق حاوی پیامی روشن برای واشنگتن، ریاض و تل‌آویو بود.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران با این حمله که در روز روشن انجام شد، نشان داد که هر کاری که بخواهد می‌تواند نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه انجام دهد.


[ جمعه 19 شهريور 1397 ] [ 19:33 ] [ یاشار ]
[ ]

جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا برای نخستین‌بار وارد خلیج فارس شدند

 

جنگنده‌های اف-35 آمریکا برای نخستین‌بار وارد خلیج فارس شدند فرمانده نیروی دریایی آمریکا از آغاز چند رزمایش دریایی در آب‌های خلیج‌ فارس با حضور جنگنده‌های اف-۳۵خبر داد.

 

 وب‌سایت «نشنال» گزارش داد آدمیرال «اسکات استرن» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه در جریان گفتگوی ویدئویی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تهدید‌های اخیر (ایران) به بستن تنگه هرمز و باب‌ المندب مدعی شد: ما آمادگی داریم تا از جریان آزاد تجات و آزادی کشتی‌رانی در منطقه محافظت کنیم.

 

این فرمانده آمریکایی با اشاره به برگزاری چهار رزمایش دریایی در آب‌های منطقه تأکید کرد: همه این تمرین‌های نظامی ما پیش از تحولات اخیر برنامه‌ریزی شده بود و نباید به عنوان پاسخی به هیچ اقدام یا تهدید خاصی در نظر گرفته شود. وی مدعی شد: این رزمایش‌های مشترک نشان می‌دهد آمریکا و شرکایش آمادگی دفاع از جریان آزاد کشتی‌رانی در منطقه را دارند.

 


[ جمعه 19 شهريور 1397 ] [ 19:29 ] [ یاشار ]
[ ]

اذعان روزنامه اسرائیلی به قدرت موشکی و اطلاعاتی سپاه

اذعان روزنامه اسرائیلی به قدرت موشکی و اطلاعاتی سپاهحمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌های حزب دموکرات کردستان (ح‌د‌ک) بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشته است.

در این میان، روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست در گزارشی در واکنش به این حمله نوشت: حمله موشکی ایران به دفتر حزب دموکرات کردستان در خاک عراق حاوی پیامی روشن برای واشنگتن، ریاض و تل‌آویو بود.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران با این حمله که در روز روشن انجام شد، نشان داد که هر کاری که بخواهد می‌تواند نه تنها در عراق بلکه در کل منطقه انجام دهد.

اذعان روزنامه اسرائیلی به قدرت موشکی و اطلاعاتی سپاه


[ چهار شنبه 19 شهريور 1397 ] [ 19:42 ] [ یاشار ]
[ ]

جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا برای نخستین‌بار وارد خلیج فارس شدند

جنگنده‌های اف-35 آمریکا برای نخستین‌بار وارد خلیج فارس شدند فرمانده نیروی دریایی آمریکا از آغاز چند رزمایش دریایی در آب‌های خلیج‌ فارس با حضور جنگنده‌های اف-۳۵خبر داد.

 وب‌سایت «نشنال» گزارش داد آدمیرال «اسکات استرن» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه در جریان گفتگوی ویدئویی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تهدید‌های اخیر (ایران) به بستن تنگه هرمز و باب‌ المندب مدعی شد: ما آمادگی داریم تا از جریان آزاد تجات و آزادی کشتی‌رانی در منطقه محافظت کنیم.

این فرمانده آمریکایی با اشاره به برگزاری چهار رزمایش دریایی در آب‌های منطقه تأکید کرد: همه این تمرین‌های نظامی ما پیش از تحولات اخیر برنامه‌ریزی شده بود و نباید به عنوان پاسخی به هیچ اقدام یا تهدید خاصی در نظر گرفته شود. وی مدعی شد: این رزمایش‌های مشترک نشان می‌دهد آمریکا و شرکایش آمادگی دفاع از جریان آزاد کشتی‌رانی در منطقه را دارند.


[ چهار شنبه 19 شهريور 1397 ] [ 19:41 ] [ یاشار ]
[ ]

انهدام دو تیم تروریستی در کرمانشاه

اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای ضربات وارد آمده به دو تیم تروریستی را تشریح کرد.

در اطلاعیه اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه آمده است: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه و کردستان دو تیم تروریستی وابسته به کشور‌های متخاصم در غرب کشور مورد ضرب قرار گرفتند.

به دنبال ترور سرگرد حسن ملکی فرمانده راهنمایی و رانندگی شهرستان روانسر که در شامگاه بیست و سوم مرداد ماه رخ داد سربازان گمنام اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه ۱۲ نفر از عوامل و مرتبطان به این اقدام تروریستی را شناسایی و در بیست و پنجم مرداد ماه دستگیر کردند.

در اقدام دیگر در تاریخ سوم شهریور ماه سال جاری تیم نظامی وارداتی گروهک تروریستی که با هدف انجام اقدامات خرابکارانه وارد کشور شده بود شناسایی و پیش از هرگونه اقدامی مورد ضربه قرار گرفت.

در درگیری مسلحانه با این تیم خرابکار دو عنصر گروهک معدوم و یکی از آن‌ها دستگیر شد، از این تیم‌های تروریستی چند قبضه سلاح کلاشینکف، نارنجک، وسایل ارتباطی و وجه نقد کشف وضبط شده است.


[ یک شنبه 16 شهريور 1397 ] [ 16:8 ] [ یاشار ]
[ ]

فرمانده کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش:

قرارگاه پدافند هوایی در خط مقدم مقابله با دشمنان ایران است

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این قرارگاه را بخشی بسیار حساس از نیرو‌های مسلح و در خط مقدم مقابله با دشمنان ایران خواندند و بر افزایش آمادگی‌ها و توانمندی‌های پدافند هوایی و کارکنان آن تأکید کردند.

در این دیدار که به مناسبت روز پدافند هوایی برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه از لحاظ محاسبات سیاسی احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد، افزودند: در عین حال، نیرو‌های مسلح باید با هوشیاری و با مدیریت کارآمد و چابک، توانایی‌های انسانی و تجهیزاتی خود را روز به روز ارتقا دهند و بدانند هر گامی که در جهت تقویت آمادگی‌های نیرو‌های مسلح برداشته شود، یک عبادت و حسنه در نزد پروردگار متعال است.

در این دیدار، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این قرارگاه بیان کرد.


[ یک شنبه 11 شهريور 1397 ] [ 11:8 ] [ یاشار ]
[ ]

ارتقاء توان رزمی و همکاری میان نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش

ارتقاء توان رزمی و همکاری میان نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده این نیرو دیدار کرد.

نصیرزاده در این دیدار تصریح کرد: بحث هم افزایی مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا و جزو سیاست های فرمانده کل ارتش است.

فرمانده نهاجا گفت: نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه در کنار هم می‌توانند با هر نوع تهدیدی مقابله کنند.


[ یک شنبه 12 شهريور 1397 ] [ 12:7 ] [ یاشار ]
[ ]

امیر شاه‌صفی جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش شد

امیر خلبان حسن شاه‌صفی، به سمت جانشینی معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

امیر شاه‌صفی جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش شد امیر خلبان حسن شاه‌صفی، امروز دوشنبه 12 شهریورماه به سمت جانشینی معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

امیر شاه‌صفی قبل از این، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

انتهای پیام/


[ یک شنبه 12 شهريور 1397 ] [ 12:6 ] [ یاشار ]
[ ]

معاون جدید تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافندهوایی منصوب شد

معاون جدید تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافندهوایی منصوب شد

امیر سرتیپ محمود ابراهیمی‌نژاد طی حکمی از سوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان معاون جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی منصوب شد.

پیش از این، امیر سرتیپ شمخالی معاونت تحقیقات و جهاد خودکفایی این قرارگاه را به‌عهده داشت.

سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی به‌مثابه مغز متفکر این قرارگاه بوده و در دو حوزه تحقیق و توسعه تجهیزات و همچنین طراحی و تولید اولیه محصولات پدافندی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/


[ یک شنبه 13 شهريور 1397 ] [ 13:5 ] [ یاشار ]
[ ]

نیروهای مسلح کشور، طومار هر متجاوزی را در کم‌ترین زمان در هم می‌پیچد

نیروهای مسلح کشور، طومار هر متجاوزی را در کم‌ترین زمان در هم می‌پیچد امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در مراسم هشتمین دوره جشنواره مالک اشتر اظهار کرد: بالاترین و بهترین نعمت، نعمت ولایت است و خداوند هم ما را از بالاترین نعمت خود بهره مند کرده است که باید شکرگزار بود و هیچ شکرگزاری بالاتر و بهتر از اطاعت پذیری نیست.

وی افزود: مالک اشتر، این سردار رشید اسلام، ولایت مداری را برای ما تفسیر کرد و ما او را مجسمه ولایتمداری می دانیم؛ باید مالک اشتر را مقتدا و الگوی خود بدانیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: ما سه اصل مهم در نیروی زمینی ارتش داریم که عبارتند از ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری. امروز نیروی زمینی به نیرویی تبدیل شده که تابلویی که او را در درجه اول تعریف می کند، ولایت مداری است.


[ یک شنبه 15 شهريور 1397 ] [ 15:4 ] [ یاشار ]
[ ]

آسمان ایران در حصار امنیت و دیوار نفوذناپذیر قرارگاه پدافند هوایی ارتش

آسمان ایران در حصار امنیت و دیوار نفوذناپذیر قرارگاه پدافند هوایی ارتشفرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) آجا پیامی صادر کرد. 

متن پیام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) آجا به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ

دشمنی‌ها و تهدید‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سالی که از عمر با برکت انقلاب می‌گذرد، هرگز لحظه‌ای متوقف نشده و همین موضوع دلیل و لازمه هوشیاری همیشگی تمامی نیرو‌های دفاعی کشور را روشن می‌کند. قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با حکمت، درایت و درک دقیق و عمیق فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در راستای تغییرات ترفند‌ها و تاکتیک‌های دشمن شکل گرفت و در طول ۱۰ سالی که از تشکیل آن گذشته، همچون پیش از آن و به ویژه روز‌های دفاع مقدس، چشم بیدار و گوش شنوای دفاعی کشور مقدس اسلامی بوده و آسمان ایران در حصار امنیت و دیوار نفوذناپذیر قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش است.پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ان شاء الله و به یاری خداوند بزرگ، همواره به سوی رشد و استحکام بیش از پیش سازمان پدافندی همراه با شناخت اهداف و عمل دشمن، تقویت آموزش‌ها، نگهداری به روز از ابزار و تجهیزات و استفاده حداکثری از آنها، هوشیاری و بهنگام بودن آمادگی‌ها با بهره‌گیری از روش‌های متنوع پدافندی در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های مرتبط لشکری و کشوری حرکت خواهد کرد.دهمین سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) را به پیشگاه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و فرماندهان و کارکنان این قرارگاه تبریک و تهنیت گفته توفیق روزافزون این قرارگاه در حفظ و حراست از مرز‌های آسمانی سرزمین ایران، ذیل سایه توجهات امام عصر (عج) و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا را از خداوند منان خواستاریم».

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی


[ یک شنبه 10 شهريور 1397 ] [ 21:45 ] [ یاشار ]
[ ]

مسابقات تیراندازی هوا به زمین و بمباران تاکتیکی جنگنده‌های ارتش برگزار شد

مسابقات تیراندازی هوا به زمین و بمباران تاکتیکی جنگنده‌های ارتش برگزار شدمسابقات تیراندازی هوا به زمین و بمباران تاکتیکی توسط جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش به مدت ۳ روز و با شرکت کلیه پایگاه‌های این نیرو با رمز یا ابوالفضل العباس (ع) در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان برگزار شد.

در مسابقات تیراندازی هوا به زمین و بمباران تاکتیکی توسط هواپیماهای نیروی هوایی ارتش، انوع هواپیماهای اف ۴، اف ۵، اف ۱۴، سی ۱۳۰، ۷۰۷، ایلوشین و صاعقه از پایگاه‌های تابعه این نیرو شرکت داشتند.

بر پایه این گزارش، در روز پایانی این مسابقات که امیر محمدحسین دادرس جانشین فرماندهی کل ارتش و امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش حضور داشتند، خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش همچون روزهای گذشته بخشی از قابلیت و توان این نیرو را با انجام تاکتیک‌های تیراندازی و با استفاده از بمب‌ها و راکت‌های مشقی به نمایش گذاشتند.


[ یک شنبه 10 شهريور 1397 ] [ 21:44 ] [ یاشار ]
[ ]

سرلشکر موسوی شهادت خلبانِ نهاجا را تبریک و تسلیت گفت

سرلشکر موسوی شهادت خلبانِ نهاجا را تبریک و تسلیت گفتامیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه 6 شهریورماه در پیامی، شهادت سرهنگ خلبان منوچهر فتاحی در سانحه هوایی را خطاب به امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نهاجا تبریک و تسلیت گفت.


[ یک شنبه 7 شهريور 1397 ] [ 17:43 ] [ یاشار ]
[ ]

آخرین تغییرات در نحوه محاسبه کسر خدمت ایثارگری، جانبازی و آزادگی

آخرین تغییرات در نحوه محاسبه کسر خدمت ایثارگری، جانبازی و آزادگی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از ابلاغ ضوابط جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران به نیروهای مسلح خبر داد.

سردار موسی کمالی گفت: به منظور فراهم کردن زمینه استفاده همه فرزندان ایثارگران از تسهیلات کسر خدمت بنا به توافق به عمل آمده میان مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح به ازای هر درصد جانبازی، هر ماه اسارت و هر ماه رزمندگی ۱۲ روز کسر خدمت به فرزندان ایثارگران تعلق می‌گیرد که ضوابط اجرایی این مقررات به نیروهای مسلح ابلاغ شده است.

وی درباره فرآیند انجام کار افزود: فرآیند اخذ گواهی و ثبت کسر خدمت سربازی برابر روال گذشته است بدین ترتیب که رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دریافت گواهی مربوط به یگان‌های محل خدمت خود در نیروی زمینی، نیروی هوایی، دریایی و پدافند‌ هوایی و رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان رزمنده هم به سپا‌‌ه‌های استانی و سازمان بسیج مراجعه کنند.


[ یک شنبه 7 شهريور 1397 ] [ 17:43 ] [ یاشار ]
[ ]

جهاد اجتماعی و فرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد

جهاد اجتماعی و فرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه تجلیل از کارکنان ممتاز نیروی زمینی ارتش که امروز سه شنبه ۶ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه انتقال روحیه رزمندگی، ولایتمداری، پای کار بودن، سخت کوشی و وفاداری به نسل‌های بعدی برعهده ما است. 

وی افزود: برگزاری مراسم تجلیل و تکریم و این گونه  همایش‌ها، یکی از راه های انتقال فرهنگ به نسل های بعدی است.


[ یک شنبه 6 شهريور 1397 ] [ 16:42 ] [ یاشار ]
[ ]

باید در زمان نفوذ دشمن بتوانیم به موقع و به درستی دفاع کنیم

باید در زمان نفوذ دشمن بتوانیم به موقع و به درستی دفاع کنیمامیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه ۳ شهریورماه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین همایش تجلیل از کارکنان ممتاز نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۸ طرح لبیک یا امام خامنه‌ای را در حال اجرا دارد که بیش از دو سوم آن‌ها با محوریت تقویت نیروی انسانی بوده است.

نعمتی افزود: همه تشکیلات سازمانی در سازمان‌های گوناگون یک ابزار، تجهیزات و زیرساختی متناسب با آن مجموعه دارد تا در جامعه به‌درستی شناخته شده و به درستی نیز به نسبت به انجام درست وظیفه معین عمل کند.

باید به درستی دفاع کنیم


[ یک شنبه 3 شهريور 1397 ] [ 13:40 ] [ یاشار ]
[ ]

مسیرمان باید با مسیر قطار انقلاب یکی باشد

مسیرمان باید با مسیر قطار انقلاب یکی باشد

امیر سرتیپ حسن شاه‌صفی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید نیروی هوایی ارتش که صبح امروز سه شنبه 30 مردادماه در ستاد این نیرو برگزار شد، گفت: از روزی که قطار انقلاب در سال 1342 با هدایت امام خمینی(ره) آغاز به حرکت کرد تا امروز 55 سال می‌گذرد. این قطار ابتدا قطار کوچکی بود، اما به مرور واگن‌هایش و سرنشینانش بیشتر و بیشتر شدند.

وی با اشاره به این که در طول این مسیر برخی از قطار انقلاب پیاده شدند و برخی تلاش کردند آن را از خط منحرف کنند، افزود: هدایت این قطار بعد از رحلت امام خمینی(ره) به رهبری فرزانه رسید و ما برای این که از این قطار پیاده نشویم باید خط ولایت را دنبال کنیم


[ یک شنبه 1 شهريور 1397 ] [ 11:39 ] [ یاشار ]
[ ]

طلایی‌های جاکارتا از خدمت سربازی معاف شدند

بر اساس قانون سرباز قهرمان، ورزشکارانی که در مسابقات آسیایی مدال طلا کسب کنند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

طلایی‌های جاکارتا از خدمت سربازی معاف شدندچند سالی است که با اجرای قانون سرباز قهرمان، ورزشکارانی که در مسابقات معتبر کسب افتخار می‌کنند، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

مطابق این قانون نفرات اول تا سوم قهرمانان بازی‌های المپیک، قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول بازی‌های آسیایی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک و همچنین مقام آوران اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال از خدمت سربازی معاف هستند.

بازی‌های المپیک شامل ۲۷ عنوان رشته ورزشی، مسابقات قهرمانی جهان شامل ۳۴ عنوان رشته ورزشی و بازی‌های آسیایی شامل ۳۹ عنوان رشته ورزشی هستند.


[ یک شنبه 1 شهريور 1397 ] [ 11:37 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید