مقام معظم رهبری گزیده‌ای از آثار خطی خود را به کتابخانه آستان قدس اهدا کردند

همزمان با هفته وقف گزیده‌ای از نفایس خطی اهدایی مقام معظم رهبری به کتابخانه آستان قدس رضوی در قالب نمایشگاهی در تالار ورودی کتابخانه حضرت(ع) برگزار شد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نمایشگاه گزیده آثار خطی مقام معظم رهبری تحت عنوان «برگی زرین از گنجی دیری» از 25 آذر ماه تا 30 آذرماه در تالار ورودی کتابخانه آستان قدس برپاست.
 
رییس امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی، گفت: در این نمایشگاه کتاب های خطی، اسناد تاریخی، مرقعات هنری و کتاب های چاپی به زبان عربی و فارسی در طول تاریخ وقف آستان قدس رضوی شده است در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.
 
 محمدجواد قوی به نسخه‌های خطی و چاپ سنگی اهدایی مقام معظم رهبری اشاره نمود و افزود: مقام معظم رهبری با اهدای14740 نسخه کتاب خطی، عکسی و چاپ سنگی بزرگترین واقف کتاب خطی در طول تاریخ هزار ساله کتابخانه آستان قدس رضوی است.
 
وی اضافه کرد: عناوین آثار اهدایی مقام معظم رهبری به کتابخانه آستان قدس رضوی که به نمایش در آمده در این نمایشگاه نظیر شمایل النبی، شجره النبی، دیوان حافظ به خط عبدالمجید درویش، مرقعات هنری و دیوان حزین لاهیچی نام برد و از دیگر کتاب های اهدایی که شامل طبقات اکرمی، خلاصه الترجمان، مناسک حج و مفتاح الشرایع است نام برد.

[ چهار شنبه 25 آذر 1394 ] [ 19:3 ] [ یاشار ]
[ ]

بررسی كاركرد و عملكرد راكت "نازعات" + تصاویر

راكت جدید نازعات، بردی حدود 150 كیلومتر داشته و می‌تواند توان راكتی نزاجا را افزایش دهد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راكت نازعات یك راكت كارآمد و قدرتمند است كه اگر چه از تولید آن سال‌ها می‌گذرد، اما همچنان در میدان بوده و مكررا مورد به روز رسانی و ارتقا قرار گرفته است. راكت جدید نازعات، بردی حدود 150 كیلومتر (20كیلومتر بیش از نازعات 10) داشته و می‌تواند توان راكتی نزاجا را افزایش دهد. 

این راكت ها با استفاده از لانچرها متحركی كه دارند، از قابلیت استقرار و شلیك سریع برخوردار بوده و این خود می‌تواند وجه تمایز این راكت‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه باشند.

به نقل از پایگاه پژوهشی مركز اسناد انقلاب اسلامی، پس از پایان ذخایر موشك‌های اسكادی كه ایران توانسته بود از لیبی خریداری كند و اتمام پروژه تولید راكتی و موشكی ایرانی توسط حسن طهرانی مقدم و تیم موشكی­ اش، نخستین راكت ایرانی با نام نازعات در همان دوران جنگ تولید شد.

اگرچه ایران و عراق در روز 29 مرداد ماه سال 1367 پس از 8 سال جنگ تحمیلی ارتش رژیم بعثی به ایران اسلامی، با موافقت طرفین و پذیریش قطعنامه، آتش بس اعلامی توسط سازمان ملل را پذیرفتند، اما این پذیرش آتش‌بس به معنای فراموش كردن قابلیت‌های به دست آمده در حوزه موشكی و نظامی نبود، چرا كه ایران كه در مقطع آغاز جنگ، وارد كننده موشك و راكت بود، حالا دیگر به عنوان یك تولید كننده موشك از جنگ خارج می‌شد.

آتش بس به منزله پایان كار یگان‌های نظامی ایران برای پیشرفت و دستیابی به تكنولوژی ها روز دنیا نبود. یگان موشكی ایران كه از سال 63 فعالیت­های خود را با تمام مشكلات موجود آغاز كرده بود، حالا به یك یگان موثر در معادلات نظامی تبدیل شده بود.

نازعات یك راكت ایرانی و برد كوتاه بود كه به همت متخصصان كشورمان تولید و در جنگ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

تولید راكت نازعات بعد از جنگ ادامه یافت و كار به‌روزرسانی آن با قوت پیگیری شد. نازعات 6 و نازعات 10 و همچنین نازعات جدید، مشهورترین نمونه­‌های خانواده راكت‌های نازعات هستند كه بعد از جنگ تولید شدند.

*** نازعات 6

نازعات 6 جزو اولین نمونه‌ ­های سری راكت­ های نازعات هستند. اولین نمونه از این راكت­ ها در اوایل دهه 70 شمسی تولید شدند اما مكررا مورد به­روزرسانی قرار گرفتند.

در حال حاضر، راكت نازعات 6 اچ جزو جدیدترین نمونه­ های این كلاس از راكت های ایرانی است.

 
 

راكت نازعات 6 اچ با حداكثر برد 100 كیلومتر و حداقل برد 80 كیلومتر، طول 6 متر و 29 سانتی متر، سر جنگی 130 كیلوگرمی، خطای زیر 5 درصد، وزن كامل 960 كیلوگرم جزو دقیق‌ترین راكت‌های ایران به شمار می‌رود.

** نازعات 10، ارتقا و افزایش برد

راكت نازعات 10 نیز همچون برادر كوچكترش یعنی نازعات 6، یك راكت سوخت جامد است كه توسط نیروی زمینی ارتش به‌كار گرفته شده است.

این راكت با حداكثر برد 130 كیلومتر و حداقل برد 110 كیلومتر، طول بدنه 8 متر و 20 سانتی متر، قطر 457 میلی متر، و خطای زیر 5 درصد، مدل به­روزشده و ارتقاء یافته نازعات 6 اچ به شمار می­رود.

این راكت، با سوخت جامد و سرجنگی 230 كیلوگرمی و وزن پیشران 865 كیلویی و وزن كامل 1830 كیلوگرمی، جزو بهترین راكت‌های ایران محسوب می‌شود.

 

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ، هم اكنون جزو دارندگان انواع لانچرهای سه تایی و تكی برای شلیك راكت نازعات است و این راكت، در رزمایش‌های متعدد این راكت‌ها با موفقیت، اهداف از پیش تعیین شده را منهدم كرده‌اند.

نیروی زمینی ارتش از این راكت ها معمولا در رزمایش‌های خود استفاده می‌كند و در آخرین نمونه، در دومین روز از رزمایش گسترده بیت‌المقدس 27 نیروی زمینی ارتش كه اول خرداد ماه سال جاری در منطقه آران و بیدگل برگزار شد، راكت "نازعات" (N10) با موفقیت پرتاب و تست شد.

به غیر از نمونه‌های مختلف راكت نازعات كه هم اكنون در یگان‌های مختلف آماده به شلیك هستند، اخیرا جهاد خودكفایی نیروی زمینی ارتش موفق شده كه نمونه ارتقاء یافته این راكت را تولید كند.

 

راكت جدید نازعات، بردی حدود 150 كیلومتر (20كیلومتر بیش از نازعات 10) داشته و می‌تواند توان راكتی نزاجا را افزایش دهد.

این راكت ها با استفاده از لانچرها متحركی كه دارند، از قابلیت استقرار و شلیك سریع برخوردار بوده و این خود می‌تواند وجه تمایز این راكت‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه باشند.


[ چهار شنبه 25 آذر 1394 ] [ 19:2 ] [ یاشار ]
[ ]

تکامل تروریست های سوریه + عکس

یکی از کاریکاتوریست های عرب کتصویری جالب درباره ترویست های تکفیری طراحی کرده است.
به گزارش اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلال هاجر کارتونیست عرب با کشیدن تصویری از تکامل تروریست های تکفیری در سال های اخیر توسط آمریکا سخن گفته است. در ابتدای شروع آشوب ها در سوریه آمریکا به حمایت از جیش الحر پرداخت و پس از آن جبهه النصره و داعش نیز مورد حمایت آمریکایی ها قرار گرفتند و در حال حاضر نیز تروریست هایی که در قتل عام و آواره کردن هزاران نفر از مردم سوریه نقش داشتند را با اسم و عنوان تروریست های معتدل مورد حمایت علنی قرار داده است.
 
تکامل تروریست های سوریه + عکس
 

[ چهار شنبه 19 آذر 1394 ] [ 18:59 ] [ یاشار ]
[ ]

داعش از آنچه که فکر می کنید به آمریکا نزدیکتر است

گروه تروریستی داعش چند وقتی است که از کنترل پدران خود از جمله آمریكا خارج شده است.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از حمله تروریستی داعش به فرانسه، موج طراحی کاریکاتور ها و تصاویر گرافیکی در فضای مجازی به راه افتاد، قالب تفکر پشت این تصاویر افشا کننده رابطه بین این گروه با پدر خود است.
 
داعش از آنچه که فکر می کنید به آمریکا نزدیکتر است
 

[ چهار شنبه 20 آذر 1394 ] [ 18:59 ] [ یاشار ]
[ ]

امیرپوردستان: آمادگی ارتش برای مقابله با هرگونه تهدید گروهک‌های تروریستی به کشور

آمادگی ارتش برای مقابله با هرگونه تهدید گروهک‌های تروریستی به کشوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، امیر پوردستان در حاشیه همایش نیروی انسانی نزاجا که در مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که متناسب با فضای تهدیدات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لازم دفاعی را در خودمان ایجاد کنیم.
 
وی افزود: امروزه با چهره جدیدی از تهدیدات تحت عنوان جنگ‌های نیابتی روبه‌رو هستیم که بازیگران اصلی این تهدیدات گروهک‌های تروریستی و تکفیری هستند.
 
پوردستان ادامه داد: مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همان گونه که متناسب با جنگ‌های ناهمتراز پیش‌بینی‌های لازم دفاعی را انجام دادند، در فضای تهدیدات جنگ‌های نیابتی نیز از آمادگی لازم برخوردار هستند.
 
فرمانده نزاجا در ادامه از برگزاری رزمایش آزادی گروگان‌ در منطقه اطراف تهران خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش پایان آذرماه یا اوایل دی‌ماه با همکاری یگان‌های ویژه نیروی انتظامی در منطقه اطراف تهران برگزار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: ملت ایران اطمینان داشته باشند که امروز فرزندانشان از آمادگی بسیار بالایی برای دفاع از مرزهای کشور برخوردار هستند.
 
پوردستان با اشاره به تلاش گروهک‌های تروریستی برای حضور در مرزهای کشورمان گفت: خردادماه سال گذشته برخی از گروهک‌های تروریستی و تکفیری در نزدیکی مرز قصر شیرین حضور یافتند اما نیروی زمینی ارتش به صورتی ویژه در مرزها مستقر و از نزدیکی بیشتر آنها به مرزهای کشورمان جلوگیری کرد.
 
فرمانده نزاجا خاطرنشان کرد: امروز ردپای داعش در استان دیاله عراق که با استان‌های کرمانشاه و ایلام هم مرز هستند، دیده می‌شود که البته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و به ویژه نیروی زمینی ارتش برای مقابله با هر گونه تهدیدی از سوی این گروهک‌های تروریستی آمادگی کامل دارد.
 
وی با اشاره به شکست‌های متعدد داعش در عراق و سوریه گفت: به سبب شکست‌های متعدد داعش در کشور عراق و سوریه بخشی از نیروهای آن به افغانستان مهاجرت کرده و با طالبان بیعت کردند و امروز شاهد حضور این مجموعه در مرزهای شرقی افغانستان هستیم که البته با مرزهای کشورمان فاصله بسیاری دارد.
 
پوردستان با بیان اینکه تهدیدات گروهک‌های تروریستی به صورت ویژه رصد می‌شوند، تأکید کرد: اشراف اطلاعاتی کاملی در این خصوص وجود دارد و خط قرمز 40 کیلومتری ترسیم شده برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همچنان حفظ شده و اگر نیروی مهاجمی بخواهد از این خط عبور کند وظیفه داریم قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را به آنها نشان دهیم.


[ چهار شنبه 25 آذر 1394 ] [ 18:55 ] [ یاشار ]
[ ]

وقتی باراک اوباما رَپر می‌شود + فیلم

جوانی آمریکایی سخنرانی‌های مختلف اوباما را به شیوه‌ای طنز کنار هم گذاشته است و او را در حال خواندن یک آهنگ‌ مشهور رپ نشان می‌دهد.

فیلمی در یوتیوب منتشر شده است که "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، را در حال خواندن شعر معروف یک خواننده رپ آمریکایی به نام "دریک" نشان می‌دهد.
 
 
"دوستان عزیزم برای مشاهده در اینجا ،کلیک بفرمایید "
 
 
 
 

[ چهار شنبه 25 آذر 1394 ] [ 18:49 ] [ یاشار ]
[ ]

شعار مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر سیاستهای آمریکا، مرگ بر استکبار

 
افسران - شعار  مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر سیاستهای آمریکا، مرگ بر استکبار

[ جمعه 13 آذر 1394 ] [ 12:26 ] [ یاشار ]
[ ]

[ جمعه 10 آذر 1394 ] [ 12:18 ] [ یاشار ]
[ ]

آغاز تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 روس به ایران

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان العربیه در خبری فوری اعلام کرد مقامات روسیه از آغاز تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران خبر داند.

هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

(( تا کور شود هر آنکه نتواند دید ))

[ جمعه 13 آذر 1394 ] [ 12:16 ] [ یاشار ]
[ ]

کذابی به نام احمد الحسن که خود را یمانی آل محمد می خواند♦️.

کذابی به نام احمد الحسن که خود را یمانی آل محمد می خواند و همانند فرقه ضاله شیرازی،مورد حمایت مستقیم انگلستان است،به منظور ایجاد تفرقه بین شیعه و کم اثر کردن مراسم بیست میلیونی اربعین،تبلیغات وسیعی را در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی،همچنین در مسیرهای راهپیمایی اربعین براه انداخته است.
اخیرا در کانالی که در تلگرام به زبان فارسی افتتاح شده است از ایشان بعنوان قائم آل محمد احمد الحسن یاد می کنند.
در تبلیغات این فرقه ضاله،دشمنی و تخطئه مراجع عظام تقلید،دشمنی با نظام اسلامی و شخص رهبری انقلاب،موج می زند.
آنها مراجع تقلید را تا زمانی محترم می شمارند که در مقابل احمد الحسن نایستاده اند،در غیر اینصورت بعنوان محارب با امام زمان محسوب می شوند.
آین فرقه ضاله احمد الحسن را دارای قدرتهای عالیه و ما فوق بشری معرفی می کنند و در مقابل مراجع را افراد ضعیف النفسی می دانند که در مقابل یک سرماخوردگی ساده عاجز بوده و تسلیم می شوند.
مریدان قلم به مزد این عامل انگلستان، فقط در فضای مجازی با داعش مبارزه می کنند و حتی یکنفرشان حاضر نیست به دفاع از حرم اهل بیت به مبارزه مسلحانه با داعش بپردازند.


[ جمعه 7 آذر 1394 ] [ 12:14 ] [ یاشار ]
[ ]

معبر باز شد ... التماس دعا

افسران - در بهار ازادی جای شهدا خالی


[ جمعه 12 آذر 1394 ] [ 12:13 ] [ یاشار ]
[ ]

گاف رییس سرویس اطلاعاتی فرانسه درباره ارتباط با داعش، دو هفته پیش از حملات تروریستی پاریس

برنارد باژوله،‌ رئیس سرویس اطلاعات خارجی فرانسه، در کنفرانس امنیتی دانشگاه جرج واشنگتن (۲۷ اکتبر ۲۰۱۵)، که دو هفته قبل از حادثه ۱۳ نوامبر پاریس برگزار شد، گفت:
«خاورمیانه هیچ‌وقت از وضع کنونی به وضع سابق بازنخواهد گشت. سوریه و عراق هیچ‌گاه وضعیت و فرهنگ ماقبل کنونی را نمی‌توانند اعاده کنند. سوریه هم‌اکنون تقسیم شده. رژیم سوریه فقط بخش کوچکی از سوریه را اداره می‌کند. شاید کمتر از یک سومی کشوری که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شد. شمال در کنترل کردها است. و «ما» بخش مرکزی را داریم تحت کنترل داعش. وضع عراق هم همین‌طور است.»
بخش مرکزی سوریه که برنارد باژوله اعلام کرده تحت کنترل آنهاست، منطقه ای از سوریه است که هم اکنون تحت تسلط داعش به شمار می رود.
این اظهار نظر رییس سرویس فرانسه حاشیه ساز شده است


[ جمعه 1 آذر 1394 ] [ 12:5 ] [ یاشار ]
[ ]

دیدار پوتین با رهبر انقلاب ...

رهبر انقلاب خطاب به رئیس‌جمهوری روسیه آقای ولادیمیر پوتین: همکاری مناسب تهران - مسکو در عرصه‌های سیاسی - امنیتی و مواضع شما در یک ‌سال و نیم اخیر، خیلی خوب و مبتکرانه بوده است. آمـریکایی‌ها همیشه تلاش می‌کنند رقبای خود را در موضع انفعال قرار دهند اما شما این سیاست را خنثی کردید. ۹۴/۹/۲


[ جمعه 3 آذر 1394 ] [ 12:4 ] [ یاشار ]
[ ]

اتحاد جبهه های تروریستی سعودی و منافقین برای فتنه ای پنهان در کشور

اتحاد جبهه‌های تروریستی سعودی و منافقین برای فتنه‌ای پنهان در کشور
بررسی‌ها نشان می‌دهد جبهه تروریسم وهابی‌سعودی و تروریسم کمونیستی‌ منافقین با یکدیگر متحد شده‌اند.
بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، بررسی کارشناسان این بنیاد از سایت Alexa.com، که میزان بازدیدها از هر پایگاه اینترنتی را به تفکیک کشور بازدید‌کننده نشان می‌دهد، حاکی از آن است که طی روزهای اخیر بیشترین بازدید انجام شده از سایت گروهک منافقین از داخل خاک عربستان سعودی بوده است که این موضوع به وضوح پرده از برنامه و فتنه‌ای پنهان دارد که عوامل وهابی و تروریست‌های منافقین برای پیاده‌سازی آن با یکدیگر متحد شده‌اند.
با توجه به آنکه سایت منافقین مهمترین رسانه‌ این گروهک تروریستی به شمار می‌رود، مشخصا گروهک منافقین بار دیگر با اقدام به وطن‌فروشی به عنوان پیمان‌کار وهابی‌های سعودی، در سایت خود پروژه‌ای را دنبال می‌کند که اربابان وهابی و سعودی‌اش از خاک عربستان مشغول رصد آن فعالیت‌ها هستند.
از آنجا که گروهک منافقین در هفته‌های اخیر بیش از حد به پوشش غیرواقعی اعتراض برخی از هم‌وطنان آذری‌مان پرداختند به احتمال زیاد آنچه در دستور کار اتاق فکر وهابیت قرار گرفته، دامن‌زدن به اختلافات قومی و نژادی در بین استان‌های غیرفارس و به‌طورکل در تمام ایران است؛ مساله‌ای که حتما باید مدنظر هم‌وطنان غیرفارس عزیزمان قرار بگیرد تا دشمنان ایران و شیعه از آن به نفع خود بهره نبرند.
البته جای تعجب نیست منافقینی که همیشه داعیه طرفداری از امامان شیعه را داشته‌اند چگونه در یک چرخش به دامن جبهه وهابی سعودی پناه برده‌اند؛ مساله‌ای که در ارتباط مریم رجوی، سرکرده این گروهک با احمدجربا تروریست سوری و یا حمایت دولت بحرین از منافقین و همچنین حمایت‌های خبری شبکه العربیه از این گروهک مشهودi است.


[ جمعه 6 آذر 1394 ] [ 12:3 ] [ یاشار ]
[ ]

10 آذرماه؛ اعزام ناوگروه سی‌‌و‌هفتم ارتش/برگزاری رزمایش تخصصی زیرسطحی نداجا در دریای عمان

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش تخصصی زیرسطحی هفته آینده در محدوده دریای عمان با استفاده از تجهیزات زیردریایی مدرن از جمله زیردریایی‌های طارق و غدیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش مظهر اقتدار ملت در دریا است، اظهار داشت: امروز امنیت در عرصه دریا با توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی محقق می‌شود که این مهم زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش امنیت بالایی در خلیج فارس و آب‌های دور فراهم می‌کند گفت: نیروی دریایی ارتش در آب‌های سرزمینی، منطقه‌ای و آب‌های دور امنیت تردد شناورها و کشتی‌ها را فراهم می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تامین امنیت در دریای سرخ و خلیج عدن خبرداد و گفت: نیروی دریایی ارتش امنیت خطوط کشتیرانی را با اقتدار در خلیج عدن تامین کرده به‌گونه‌ای که کشتی‌ها به‌راحتی از این آبراه تردد می‌کنند.

سیاری با اشاره به اینکه توان نیروی دریایی ارتش بسیار بالا و با اقتدار است افزود: نقش نیروی دریایی ارتش در برقراری امنیت منطقه و فرا منطقه بسیار مهم است که این مهم در آبهای مختلف آشکار شده است.

وی با بیان اینکه ساخت و تعمیرات تجهیزات نیروی دریایی نشان از اقتدار این نیرو است گفت: ساخت ناوهای موشک انداز و تعمیرات و بهینه سازی انواع تجهیزات نیروی دریایی نشان از اقتدار این نیرو است و نشان می‌دهد برای نوسازی به هیچ کشوری نیاز نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه اقتدار نیروی دریایی ارتش بومی است افزود: افتخار می‌کنیم با این اقتدار امنیت آبهای مختلف را تامین می‌کنیم.

سیاری با بیان اینکه حضورنیروی دریایی ارتش در آب‌های دور ناامنی‌ها در خلیج عدن برطرف کرده است افزود: در یمن که برای ناوگان دریایی ناامنی ایجاد کرده حضور نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن امنیت دریایی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه رزمایش تخصصی زیرسطحی در محدوده دریای عمان برگزار می‌شود گفت: رزمایش تخصصی زیر سطحی هفته آینده در محدوده دریای عمان با استفاده از تجهیزات زیردریایی مدرن از جمله زیردریایی‌های طارق و غدیر برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در این رزمایش به مناسبت 7 آذر روز نیروی دریایی توانمندی، تاکتیک‌ها و انواع تمرینات برای افزایش آمادگی به نمایش گذاشته می‌شود.

سیاری با اشاره به اعزام ناوگروه سی و هفتم به خلیج عدن و دریای سرخ گفت: این ناوگروه 10 آذر به این منطقه اعزام می‌شود و ناوگروه سی و هشتم نیز اسفندماه اعزام می‌شود.


[ جمعه 5 آذر 1394 ] [ 12:1 ] [ یاشار ]
[ ]

اقتدار در سخنان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

[ جمعه 4 آذر 1394 ] [ 11:57 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید